Autobusy szkoleniowe dla MZA Warszawa. Solbus czy Solaris?
9maja warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły jednoczęściowy przetargna dostawę dwóch nowych autobusów. Mają one wzmocnić flotę pojazdów, którespółka wykorzystuje do szkolenia kandydatów na kierowców. Pierwszy z nich mabyć pojazdem przegubowym klasy mega. Natomiast w przypadku drugiego MZA jestdosyć elastyczne. Może to być autobus turystyczny lub międzymiastowy.
Wwarunkach przetargu pisaliśmy już tutaj. Przypomnijmy pokrótce wymagania. Pojazdturystyczny lub międzymiastowy ma posiadać nadwozie o długość 10 – 12,3 m orazszerokość 2,5 – 2,55 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 35 pasażerom namiejscach siedzących w przypadku, jeśli będzie krótszy niż 10,5 m. W przeciwnymwypadku minimum to 45 foteli. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwómwejściom. MZA dopuściło trzy warianty konfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2.
Zkolei autobus klasy mega ma być całkowicie niskopodłogowy, mieć długość 17,5 -18,2 oraz szerokość w analogicznym zakresie jak omawiany uprzednio pojazd.Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym minimum 42 namiejscach siedzących. Wejście na pokład ma być zapewnione przez cztery wejściaw układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugi tego typuautobus po kupionym w 2012 roku na potrzeby OSK prototypowym egzemplarzuSolbusa Sm18.
19czerwca MZA otworzyło dwie oferty, które wpłynęły w postępowaniu. Tańszą, któraopiewa na ok. 2,75 mln zł netto przedstawiła firma Blue Line z Łańcuta. Topowrót po kilka latach przerwy do sprzedaży autobusów marki Solbus czyjednorazowy? Na razie nie wiadomo. Autobusy jakie zaproponowano MZA to turystycznyST11 oraz przegubowy SM18.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nieznaczniedroższą ofertę przedstawił Solaris. Opiewa ona na ok. 2,8 mln zł netto.Producent z Bolechowa zaproponował dostawę jednego InterUrbino 12 oraz Urbino18. Jednak na razie nie wiadomo w jakiej odsłonie byłby drugi z pojazdów.
„