Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusy sprawdziły się w Kolejach Małopolskich. Będą następne

infobus
02.06.2022 19:00

1 czerwca Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na zakup trzech autobusów podmiejskich, niskowejściowych.

Tym razem jednak zamiast pojazdów klasy MAXI, kolejarzy zamawiają minibusy z obniżonym wejściem. I z bardzo szybkim terminem dostawy.

W służbie Autobusowych Linii Dowozowych

Pierwsze dwa fabrycznie nowe autobusy Kolei Małopolskich (Iveco Crossway 12 LE) od 1 kwietnia obsługują nową Autobusową Linię Dowozową A7 na trasie Proszowice – Niepołomice. Pojazdy musiały sprawdzić się działalności operacyjnej, skoro teraz kolejarze ponawiają zamówienie na kolejne autobusy, ale tym razem już klasy MINI. Poszukiwane parametry to:

  • Długość: od 7500 mm do 8000 mm.
  • Szerokość: od 2000 mm do 2100 mm.
  • Wysokość max: 3000 mm.
  • Układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0 rozmieszczone na tyle i przodzie pojazdu.
  • Pojemność pasażerska - od 15 do 20 miejsc siedzących (nie licząc dodatkowych 2-4 miejsc umiejscowionych w strefie dla wózka inwalidzkiego) oraz od 10 do 15 miejsc stojących.
  • Miejsce dla osoby z wózkiem inwalidzkim oraz dla osób z wózkami dziecięcymi: - przestrzeń na wózek na tyle duża, by umożliwiała obrót wózkiem; - rampa uchylna, odkładana ręcznie bądź mechanicznie znajdująca się w drugich drzwiach pojazdu prowadzących do wydzielonego stanowiska;
  • Silnik: - wysokoprężny Euro 6, 4-cylindrowy; o pojemności do 2200 cm3 i mocy min. 120 kW;
  • Skrzynia biegów: manualna lub automatyczna. 

Na oferty Koleje czekają do 9 czerwca. Propozycje zostaną ocenione według jednego kryterium – ceny.

W zakresie wymagań przetargowych mamy m.in. wadium w wysokości 17 000,00 zł, a w zakresie doświadczenia wymóg realizacji w okresie ostatnich trzech lat co najmniej dwóch dostaw fabrycznie nowego autobusu (jednego) niskowejściowego. Uwaga jednak na terminy dostaw. Autobusy powinny pojawić się we flocie Kolei Małopolskich do … 24 czerwca 2022 roku. Zamawiający jednak dopuszcza możliwość dostarczenia pojazdów w terminie (do dnia 16 września 2022 roku)  pod warunkiem udostępnienia zastępczego taboru o minimum 13 miejscach siedzących.

Za pierwszym razem

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na nowe autobusy, Koleje Małopolskie wybrały ofertę ABP i autobusy Iveco Crossway 12 LE. Małopolscy kolejarze chcieli kupić autobusy niskowejściowe, międzymiastowe, dwuosiowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 r. i spełniające normę Euro 6. Podstawowe parametry techniczne to: Długość – od 10500 mm do 12500 mm Szerokość – od 2500 mm do 2550 mm Wysokość – maksymalnie 3350 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym) Całkowita liczba pasażerów – minimum 70 Liczba miejsc siedzących – minimum 40 miejsc stałych + 1 kierowca + co najmniej 1 miejsce na wózek inwalidzki. Nad przestrzenią pasażerską z siedzeniami półki na bagaż. Drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. W drugich drzwiach rampa ułatwiająca wjazd do autobusu wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym.

Jedyną ofertę w tym postępowaniu złożyła firma ABP Bus & Coach, która za dostawę dwóch pojazdów zaproponowała 1.730.000 PLN netto / 2.127.900 PLN brutto, co daje jednostkową cenę na poziomie 865.000 PLN netto.  Z kolei kolejarski budżet wynosił 2.172.999,18 PLN brutto, czyli oferta ABP zmieściła się w budżecie. I tym samym decyzja o wyborze oferty była tylko formalnością.

Odebrane już pojazdy są dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a ich podstawowe wyposażenie jest następujące:

  • 45 siedzeń z wysokim oparciem
  • klimatyzację cało pojazdową
  • monitoring
  • system informacji pasażerskiej (wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne oraz system zapowiedzi głosowych)
  • nadajnik GPS
  • ładowarki USB
  • przyciski do sygnalizowania przystanku na żądanie „STOP”