Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusy SOR dla Opolszczyzny – po face-liftingu

infobus
21.04.2010 21:28
W kwietniu czeski SOR przekazał kolejne dwa autobusy międzymiastowe dla Veolia Transport Opolszczyzna. Pierwszy z nich to lokalny model SOR C12, a drugi – bardziej komfortowy LH 12. Oba prezentują nową linię stylistyczną czeskich autobusów i są to pierwsze zmodernizowane międzymiastowe pojazdy tego producenta sprzedane w Polsce. Jak podsumował Jan Černýz SOR Poland –wprowadzone zmiany są natury kosmetycznej i zasadniczo nie wpływają na właściwości jezdne pojazdów. –„Po prostu nasze autobusy dawno już nie przechodziły face-liftingu, na który czekała część naszych klientów i stąd taka decyzja w tym roku”–powiedział nam Jan Černý. Zmiany rzeczywiście są niewielkie i ci którzy oczekiwali po czeskim producencie jakiś designerskich fajerwerków –zawiodą się. Większość poprawek dotyczy dolnego pasa ściany przedniej i tylnej, natomiast reszta pozostała bez większych zmian. Takie podejście SOR-a przypomina stare przysłowie, że lepsze jest wrogiem dobrego. Coś w tym jest, a na pewno zagorzałymi zwolennikami tej teorii są wszystkie serwisowe służby…
SOR-y dla Veolia Transport Opolszczyzna. Pierwszy z nich to lokalny model SOR C12, a drugi - bardziej komfortowy LH 12 (m.in. wygodniejsze fotele i bardziej wydajna klima).SOR-y dla Veolia Transport Opolszczyzna. Pierwszy z nich to lokalny model SOR C12, a drugi - bardziej komfortowy LH 12 (m.in. wygodniejsze fotele i bardziej wydajna klima).Testowy SOR C12 w układzie drzwi 1-2-0

Przy okazji warto wspomnieć, że ostatnio po Dolnym Śląsku kursuje zielony, podmiejski model SOR C12 z podwójnymi drzwiami między osiami (układ drzwi 1-2-0). Pojazd był już testowany w Servibusie, a w kolejnych tygodniach kwietnia trafi do kolejnych dolnośląskich przewoźników. To zapowiedź szerszej ekspansji SOR-a w tym regionie, którą zapoczątkuje w najbliższym czasie m.in. dostawa jednego autobusu podmiejskiego niskowejściowego CN 12 dla Servibusu. Identyczny model odbierze także PKS Dzierżoniów plus międzymiastowy model C10,5. W tzw. międzyczasie do floty wrocławskiej firmy DLA trafią dwa niskowejściowe autobusy SOR: jeden BN12 i jeden CN 9,5. Zaznaczmy, że ten drugi model będzie jednym z pierwszych tego typu pojazdów wyprodukowanych w zakładzie w Libchavy. O tych miejskich kontraktach napiszemy szerzej w kolejnych wydaniach InfoBusa. Natomiast teraz warto podkreślić, że od początku roku czeska fabryka działa na pełnych obrotach realizując m.in. duży kontrakt dla Bratysławy (na 100 niskopodłogowych autobusów przegubowych NB 18) oraz kolejną transzę dla DPH Praga ( do końca maja dotrze tam kolejnych 40 egzemplarzy). O wcześniejszych, tegorocznych dostawach autobusów SOR dla polskich przewoźników –a dokładniej dla PK Racibórz pisaliśmy tutaj.