Autobusy SOR dla Opolszczyzny – po face-liftingu
Przy okazji warto wspomnieć, że ostatnio po Dolnym Śląsku kursuje zielony, podmiejski model SOR C12 z podwójnymi drzwiami między osiami (układ drzwi 1-2-0). Pojazd był już testowany w Servibusie, a w kolejnych tygodniach kwietnia trafi do kolejnych dolnośląskich przewoźników. To zapowiedź szerszej ekspansji SOR-a w tym regionie, którą zapoczątkuje w najbliższym czasie m.in. dostawa jednego autobusu podmiejskiego niskowejściowego CN 12 dla Servibusu. Identyczny model odbierze także PKS Dzierżoniów plus międzymiastowy model C10,5. W tzw. międzyczasie do floty wrocławskiej firmy DLA trafią dwa niskowejściowe autobusy SOR: jeden BN12 i jeden CN 9,5. Zaznaczmy, że ten drugi model będzie jednym z pierwszych tego typu pojazdów wyprodukowanych w zakładzie w Libchavy. O tych miejskich kontraktach napiszemy szerzej w kolejnych wydaniach InfoBusa. Natomiast teraz warto podkreślić, że od początku roku czeska fabryka działa na pełnych obrotach realizując m.in. duży kontrakt dla Bratysławy (na 100 niskopodłogowych autobusów przegubowych NB 18) oraz kolejną transzę dla DPH Praga ( do końca maja dotrze tam kolejnych 40 egzemplarzy). O wcześniejszych, tegorocznych dostawach autobusów SOR dla polskich przewoźników –a dokładniej dla PK Racibórz pisaliśmy tutaj.