Autobusy NEFAZ z napędem gazowym
29 listopada odbyło się czwarte i ostatnie spotkanie międzywydziałowej komisji ds. formalnej akceptacji projektu autobusu NEFAZ 5299-20-21 w Centrum Badawczo-Rozwojowym KAMAZ. Akceptacja komisji oznacza rozpoczęcie procesu homologacji i uruchomienia produkcji. Autobus wyposażony jest w silnik KAMAZ 820.53-260 zasilany gazem ziemnym, rozwijający moc 260 KM, który współpracuje z automatyczną przekładnią Voith D853E. Zastosowanie silnika napędzanego gazem oznacza niższy poziom hałasu i mniejszą szkodliwość dla środowiska. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia z kolei bardziej płynną jazdę, a więc wyższy poziom komfortu podróżowania, zwłaszcza dla pasażerów stojących, a także mniejsze obciążenia silnika i całego układu napędowego. Autobus NEFAZ 5299-20-21 zabiera na pokład do 109 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Jest to już drugi autobus zasilany gazem ziemnym w ofercie firmy. Pierwszy został wprowadzony na rynek w 2005 r. KAMAZ jest dziś liderem we wprowadzaniu autobusów z napędem gazowym w Rosji. Firma może dostarczać autobusy spełniające normy emisji spalin Euro 4. We wrześniu 2007 r., w Nabiereżnych Czełnach, na terenie przedstawiciela KAMAZa –firmy RariTEK – otwarto pierwsze wyspecjalizowane centrum serwisowe silników gazowych.