Autobusy NABI dla Los Angeles z nowymi silnikami Westport-Cummins
Autobusy przegubowe NABI, zamówione przez Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority (LACMTA) w liczbie 200 sztuk (pisaliśmy o tym w poprzednim numerze Infobusa), zostaną wyposażone w nowe silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym Cummins-Westport „L Gas Plus” o niskiej emisji spalin. Jeżeli zrealizowana zostanie także opcja na dostawę kolejnych 400 sztuk tych autobusów, 8,9-litrowe silniki „L Gas Plus” będą napędzać wszystkie 600 sztuk pojazdów NABI 60-BRT dostarczonych do Los Angeles. „Uwzględniając opcję, jest to największe zamówienie, jakie Cummins-Westport otrzymał dotąd na 320-konny silnik gazowy „L Gas Plus” – mówi Hugh Foden, prezes Cummins-Westport – „Cieszymy się, że możemy wypełnić nasz portfel zamówień na 2005 rok tak dużym kontraktem.” Pierwsze zamówione autobusy dotrą do Los Angeles w połowie 2005 roku, a reszta na przestrzeni roku 2006. Po zrealizowaniu zamówienia na 200 silników, 70% taboru autobusowego LACMTA, na który składa się 2 400 pojazdów, będzie napędzanych gazem ziemnym, a więc stanie się on jednym z największych taborów autobusów zasilanych gazem ziemnym na świecie. Obecnie, LACMTA eksploatuje już 800 autobusów NABI napędzanych tym paliwem. Wprowadzenie na rynek silnika „L Gas Plus” przewidywane jest na połowę roku 2004. Jednostkę zaprojektowano tak, aby ograniczyć poziom emisji tlenków azotu do 1,2 g/KMh, co oznaczałoby 40% redukcję w stosunku do najlepszych dostępnych obecnie na rynku silników Diesla podobnej klasy. Oczekuje się także, iż w badaniach silnik ten uzyska także poziom emisji cząstek stałych wynoszący 0,01 g/KMh bez użycia filtra cząstek stałych, czyli niższy o 80%, niż przewidują to ustanowione przez EPA (Agencję Ochrony Środowiska), amerykańskie normy dotyczące autobusów miejskich.