Autobusy na SilesiaKOMUNIKACJA 2016
Właśnie kończy sięósma edycji targów Transportu Publicznego ? SileisaKOMUNIKACJA2016. Podczas pierwszego dnia targów w Sosnowcu mogliśmy zobaczyćtylko, albo aż 12 autobusów.
W porównaniu dopoprzednich edycji to najmniejsza ilość pojazdów przez producentów. Poniżej zaprezentujemyalfabetycznie producentów, których mogliśmy zobaczyć w tym roku.
AUTO-CUBY ? nabogatym stoisku PKM Tychy stanął między innymi zeszłoroczny nabytek przewoźnika,gazowy minibus zbudowany na bazie Mercedesa Sprintera 516 NGT w zabudowie CubyCity Line, który zasilany jest sprężonym gazem CNG. Wyposażony jest w1,8-litrowy silnik o mocy 115kW/156KM, który sprzężono z automatyczną skrzyniąbiegów. Na pokładzie znajdziemy dwie rampy dla pasażerów o ograniczonejsprawności ruchowej w pierwszych i drugich drzwiach, a dziesięciu pasażerów znajdziedla siebie miejsca siedzące w tym pięciu dostępne bezpośrednio z podłogi.
GLASPOMOTORS ?producent z Płońska pokazał swoją najnowszą propozycję dla przedsiębiorstwkomunikacji miejskiej ? Glaspo 12G. 12-metrowy pojazd zbudowany na baziebiałoruskiego MAZa, w którym znajdziemy m.in. silnik Mercedesa OM936LA o mocy235kW/319KM spełniający normy emisji spalin EURO6 w zabudowie wieżowej, którywspółpracuje z automatyczną 6-biegową skrzynią ZF 6AP1400B.
MAN ? na stoiskuzaprezentowano znanego już z targów WarsawBUS EXPO międzymiastowego Lion?saIntercity, któremu towarzyszyły dwa pojazdy również z Tychów ? turystyczny MANLion?s Coach oraz MAN NG313 Lion?s City G CNG, o których pisaliśmy m.in. tutaj.
MERCUS BUS ? producentmikrobusów z Grodziska Mazowieckiego, a konkretnie z Urszulina zaprezentowałdwa autobusy zbudowane na bazie Mercedesa Sprintera w luksusowej wersji MERCUS906BB50.
LIDER TRADING ? dzięki uprzejmości częstochowskiego MiejskiegoPrzedsiębiorstwa Komunikacji mogliśmy zobaczyć na stoisku najnowszy nabytekprzewoźnika ? gazowo-elektrycznego Solbusa SM12HL. Pojazd napędzany jestdwunastolitrowym silnikiem TEDOM. Część elektryczną napędu oparto narozwiązaniach kanadyjskiej firmy TM4. Ku zdziwieniu wszystkich uczestnikówtargów autobus przyjechał o własnych siłach.
SCANIA ? dość ubogiestoisko producenta autobusów ze Słupska, na którym postawiono w głównej mierzena autobusy używane. Scania przedstawiła używanego niskowejściowego Omnilinkaze Sztokholmu oraz turystycznego, trzyosiowego MANa Lion?s Coach L.
SOLARIS ? dziękityskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej można było zobaczyć jeden z?najnowszych? nabytków firmy, jedyny z resztą egzemplarz niskowejściowyproducenta spod Bolechowa ? Solaris Urbino 18LE CNG.
SOR ? znany jest znajbogatszych stoisk, nie inaczej było również w tym roku. Czeski producentzaprezentował trzy modele, w tym także autobus elektryczny. Niskowejściowymodel BN12, w którym można było znaleźć na stałe umieszczonych 11 siedzeńdostępnych bezpośrednio z podłogi, a nie jak wcześniej ? siedzenia rozkładane.Ośmiometrowego elektrobusa ? SOR EBN8, który po Czeskiej Republice wykonał jużnie małe tournée, a premierowo zaprezentowano go w 2013 roku orazmiędzymiastowy model w barwach Arrivy ? SOR C10,5.
Miejmy nadzieję, że wprzyszłym roku na targi przyjedzie większa ilość producentów ? jakby nie byłosą to jedyne targi Transportu Publicznego w południowej Polsce.
„