Autobusy MINI, MIDI i MAXI od Otokara dla ZGRP Płock
12 kwietnia Związek Gmin Regionu Płockiego otworzył ofertę w swoim pierwszym autobusowym przetargu. I to od razu na osiem pojazdów klasy II. Wszystkie mają być dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Na inaugurację swoich taborowych zakupów samorządowcy otrzymali jedną ofertę - od warszawskiej firmy Bus Trans Technik, przedstawiciela Otokara w Polsce.
Komunikacyjna idea
Siedem gmin, powiat płocki i miasto Płock chcą wspólnie budować drogi, trasy rowerowe oraz tworzyć nowe połączenia autobusowe. Do tego potrzebują m.in. nowych pojazdów. Zaczątek floty ZGRP sfinansuje rząd w ramach Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych.
14 marca 2022 ZGRP Płock opublikował przetarg na zakup 8 szt. fabrycznie nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 w ramach projektu „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla Gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” współfinansowanego z Rządowego Funduszu Polski Ład. Programu Inwestycji Strategicznych. Zamówienie zostało podzielone na trzy gabaryty (ale uwaga – to nie były osobne część w postępowaniu! - trzeba było mieć tak szeroka ofertę)
- 2 szt. MINI,
- 5 szt. MIDI,
- 1 szt. MAXI.
Kto ma tak szeroką ofertę na polskim rynku?
jedna oferta
Okazuje się, że jest taka firma z taką ofertą. To warszawska spółka Bus Trans Technik, przedstawiciel Otokara w Polsce, która zaproponowała płockiemu Zarządowi niezwykły zestaw autobusów marki Otokar: Navigo U, Vectio U i Territo U, i to wszystko za kwotę 5.306.671,41 PLN brutto / 4.314.3666 PLN netto. Do tego ta propozycja zmieściła się w powiatowym budżecie, czyli w kwocie 5.882.352,94 PLN brutto. Nieźle! Dodajmy, że zakres zamówienia obejmuje również przeprowadzenie szkoleń kierowców oraz pracowników zaplecza serwisowego.
Z punktu widzenia rynku będzie to międzymiastowa premiera modelu Territo U w Polsce (wcześniej ten model zadebiutuje w wersji szkolnej) i jedna z największych w tym roku dostaw międzymiastowych pojazdów w Polsce. Tym samym Otokar zajmie jedno z czołowych miejsc w tym segmencie.
Teraz komisja przetargowa pro forma oceni złożone propozycje według czterech kryteriów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) / Waga: 25%
- Kryterium jakości - Nazwa: Termin dostawy (T) / Waga: 8%
- Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja (G) / Waga: 7%
- Cena - Waga: 60%
Termin realizacji zamówienia to 330 dni od momentu podpisania umowy.
Polski Lad
Przypomnijmy, że w listopadzie 2021 r. Związek Gmin Regionu Płockiego otrzymał 5 milionów zł z Polskiego Ładu na rozwój niskoemisyjnego transportu.
-„Przygotowany przez Związek Gmin Regionu Płockiego wniosek pod nazwą „Zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu publicznego dla gmin członków Związku Gmin Regionu Płockiego” uzyskał wsparcie w wysokości 85 proc. – poinformował ZGRP. Wartość inwestycji to 5.882.352,94 zł, z czego 15 proc. (882.352,94 zł) będzie pochodziło ze środków Związku Gmin Regionu Płockiego.
Naszym zdaniem to nie koniec inwestycji spod znaku Związku, dlatego warto obserwować transportowe poczynania mazowieckich samorządowców.
Dzięki zawartemu porozumieniu mogą oni liczyć także na duże pieniądze i to nie tylko od rządu.
-„Taki program jest potrzebny, żeby potem móc pozyskiwać środki unijne, które wymagają tego typu opracowań, wspólnego działania - zaznaczył Krzysztof Jadczak, wiceprzewodniczący Związku Gmin Regionu Płockiego.