Autobusy MAN wrócą do Siedlec. Jedna oferta w budżecie
9 grudnia Siedlce otworzyły ofertę w przetargu na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy MAXI o napędzie elektrycznym.
Do tego zamawiający ma dostarczyć dwie stacje ładowania zajezdniowego. O tym, jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby przystąpić do przetargu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Dodajmy, że nasz tytuł „Czy Siedlce wrócą do autobusów MAN” był jak najbardziej zasadny.
Co chciały Siedlce?
Zanim przejdziemy do złożonej dzisiaj jednej oferty, krótkie streszczenie wymagań w zakresie parametrów techniczno-eksploatacyjnych, jakie miasto postawiło przed oferentami:
- całość magazynów energii zabudowana w dachu pojazdu – 20 pkt,
- liczba siedzących miejsc pasażerskich dostępnych z poziomu niskiej podłogi, tj. dostępnych dla pasażerów bez konieczności wchodzenia na stopień – 11 i więcej – 20 pkt,
- szerokość drzwi wejściowych (szerokość czynna efektywna) - powyżej 1200 mm – 10 pkt,
- jeden silnik centralny – 10 pkt,
- profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL kataforezy) całej kompletnej karoserii, w ramach zamkniętego cyklu technologicznego – 10 pkt,
- zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej spełniające wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej, zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 30 pkt.
Przypomnijmy, że od jakiegoś czasu w przetargach MPK Siedlce wygrywał Solaris. Mogłoby się wydawać, że to już taki stały trend. Okazuje się, że jednak nie… Najnowszy SWZ w zakresie rozwiązań technicznych dał znaczną przewagę MAN-owi nad konkurencją. Producent z logo lwa mógł liczyć na komplet punktów i tak się ostatecznie stało. To przypadek odwrotny do opisanej niedawno przez nas sytuacji w SPPK, gdzie zamiast MAN-a pojawił się tylko Solaris.
Jedna oferta
Przy takich wymaganiach Siedlce otrzymały jedną ofertę – od firmy MAN Truck & Bus Polska na sumę 10.275.127,10 PLN brutto / 8.353.761 PLN netto, co daje koszt jednego pojazdu MAN Lion`s City 12 E na poziomie 2.784.587 PLN netto ( z ładowarką).
Z kolei budżet zamawiającego to 11.131.500,00 PLN brutto, czyli będą oszczędności i to nie byle jakie: 856 tys. zł.
Teraz teoretycznie zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ceny (60%),
- parametrów techniczno-eksploatacyjnych (37%),
- zużycia energii (3%).
W tej sytuacji liczymy na szybki wybór i podpisanie kolejnej elektrycznej umowy przez MAN Truck & Bus Polska.
SIEDLECKIE ELEKTRYKI
Pierwsze elektryki dla Siedlec mają mieć długość od 11,9 do 12,2 m i wysokość do 3,325 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1150 mm. PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Powiat Słupski z jedną ofertą na międzymiastowe autobusy Lubuskie w FRPA 2023: Prawie połowa środków wykorzystana Autobusy będą napędzane przez jeden silnik trakcyjny centralny (synchroniczny lub asynchroniczny), napędzający klasyczną oś portalową lub dwa silniki trakcyjne zintegrowane w osi napędowej. Ich moc minimalna ma wynosić przynajmniej 160 kW. Silnik musi posiadać funkcję odzyskiwania energii podczas hamowania i redukcji prędkości jazdy i przekazywania jej do magazynów energii. Pojemność nominalna baterii nie może być niższa od 320 kWh i ma pozwalać na przejechanie min. 220 km w warunkach jazdy miejskiej z włączonym systemem klimatyzacji lub ogrzewania. Magazyny energii będą ładowane poprzez wtyczkę plug-in.
Kierowcy będą pracować w kabinie wydzielonej, typu półotwartego posiadającej oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów. Wymagana jest klimatyzacja całopojazdowa z oddzielnie sterowaną strefą w kabinie kierowcy.
Siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Na poręczach w okolicy drzwi środkowych lub na ścianach bocznych zamocowane zostaną ładowarki do smartfonów z gniazdem USB.
Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzna. W przypadku tablic zewnętrznych, zamawiający chce aby były one wykonane w oparciu o technologie LED. Zamawiający dopuszcza kolory tablic dające duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Z kolei tablica wewnętrzna będzie wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o min. przekątnej 22 cali.