Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusy MAN i Scania w Grupie Traton [FILM]

infobus
02.10.2019 09:00

2 października Grupa Traton zaprosiła do centrali Scania w Södertälje grupę dziennikarzy ipokazała, co dla niej oznacza innowacyjność.

Traton chce wejść naelektromobilny rynek wykorzystując efekt synergii między trzema swoimi markamiMAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus. To jest klucz do sukcesu Grupy.

Jak podkreślił dyrektoroperacyjny Traton Christian Levin: -„Skoordynowane badania i rozwój w całejgrupie pozwalają nam osiągnąć pozycję globalnego mistrza. Wspólny modułowyzestaw dla wszystkich marek pozwoli nam reagować jeszcze szybciej i wydajniejna potrzeby klientów”.

Levin podkreślił także kluczowąrolę systemów cyfrowych. -„W naszych działach programistycznych cały czasrośnie udział ekspertów w dziedzinie elektroniki i oprogramowania. W ciągunajbliższych pięciu lat zamierzamy zainwestować ponad miliard euro wcyfryzację.”

Jak dodał CEO Traton AndreasRenschler: -„Innowacja to stan umysłu, który zawsze stara się być lepszy – zkorzyścią dla naszych klientów”. Zamieniając słowa w czyny, Traton pokazał wSzwecji pięć autobusów z portfolio marek MAN, Scania i Volkswagen Caminhões eÔnibus, które oferują innowacyjne rozwiązania dla mobilności i autonomicznejjazdy. Dział ciężarówek przedstawił światową premierę autonomicznego pojazdukoncepcyjnego: Scania AXL.

Zobaczcie relację z konferencji prasowej:

Pięć autobusów

Z autobusów mogliśmy zobaczyć i przetestować:

  • Scania Citywide LF Electric

  • Scania Citywide LF Electric FC –z układem autonomicznym

  • MAN Lion`s City G CNG

  • MAN Lion`s City E

  • VW Volksbus FC

Najpierw teoria

Na samym początku spotkania, Renschler w swoimprzemówieniu poruszył różnorodne wyzwania, przed którymi stoi przemysł pojazdówużytkowych, w tym w szczególności transformację w kierunku alternatywnychukładów napędowych i układów o zmniejszonej emisji CO2.

– „Gdy cztery lata temurozpoczęliśmy tę podróż, traktowaliśmy próby e-mobilności jako eksperymenty.Dziś przyjmujemy już zamówienia na elektryczne ciężarówki i autobusy i jesteśmyprzekonani, że w ciągu następnych 10-15 lat co trzecia dostarczana ciężarówka iautobus z logo naszych marek będą miały alternatywne układy napędowe – wwiększości czysto elektryczne – zapowiedział Renschler.

Traton przydzielił różne e-zadania swoim markom:

  • Scania jest liderem innowacji wzakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych i pracuje nad wieloma różnymialternatywami dla paliw kopalnych;

  • MAN realizuje szerokąstrategię, oferując produkty od lekkich samochodów dostawczych po ciężkiesamochody ciężarowe;

  • VWCO specjalizuje się woferowaniu dopasowanych rozwiązań o najlepszym stosunku jakości do ceny – przedewszystkim dla rynków Ameryki Łacińskiej i Afryki.

Koncern zdefiniował trzykluczowe czynniki innowacji. O nich mówili w Södertälje prezesi trzech marek Traton.Joachim Drees (MAN) mówił o modularyzacji, Henrik Henriksson (Scania) ooprogramowaniu, a Roberto Cortes (Volkswagen Caminhões e Ônibus), o ludziach iwspółpracy.

Szczególnie ciekawa byłowystąpienie Joachima Dreesa, który mówił o modularyzacji na kilkamiesięcy przed wprowadzeniem nowej generacji ciężarówek MAN. Obejmują one modułowyzestaw podwoziowy – zwany po szwedzku Byggladan, który obejmuje układ napędowy iramy pojazdów. To kierunek na przyszłość.

Gazem i elektryką

Siła synergii Tratonu dotarła także do działu autobusów.

-„WGrupie opracowujemy wspólny modułowy elektryczny układ napędowy, który zostaniewykorzystany w 2020 r. – na początek wpierwszych seryjnie produkowanych miejskich autobusach elektrycznychprodukowanych przez Scania i MAN” – powiedział Christian Levin. -„Można będziego indywidualnie modyfikować w zależności od marki i obszaru zastosowania. Wrezultacie wyprodukujemy maksymalną liczbę indywidualnych rozwiązań przyminimalnej liczbie komponentów i kosztów.

Warto na koniecdodać, że na koniec 2019 roku Scania planuje uruchomienie elektrycznego autobusuautonomicznego – Scania Citywiede LF , który będzie przewoził pasażerów naliniach obsługiwanych przez Nobina w obszarze metropolitalnym Sztokholmu.

-„Mamy produkty na dziś i jutro. Jesteśmy w blokachstartowych – powiedział Renschler i jedncześnie wezwał przywódców politycznychdo zainicjowania w swoich krajach „programu motywacyjnego dla elektrycznychpojazdów użytkowych i europejskiego planu generalnego dotyczącegoinfrastruktury ładowania”, który ułatwiłby wszystkim klientom przejście naelektromobilność.