Autobusy Iveco za drogie dla Powiatu Starogardzki. Przetarg anulowany
14 lutego Powiat Starogardzki anulował przetarg na zakup trzech nowych autobusów międzymiastowych dla lokalnego PKS-u.
O finansowaniu tych zakupów, jak również do jakiego przewoźnika trafią nowe nabytki, pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Dodajmy, że zamawiane pojazdy mają mieć napęd hybrydowy z możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO. Mimo, że przekroczenie budżetu nie było duże, samorząd zdecydował się anulować całe postępowanie.
CO CHCIAŁ POWIAT?
Zanim przejdziemy do wyniku postępowania, czas przypomnieć, jakie samorząd chciał kupić autobusy dla PKS Starogard Gdański. Pojazdy miałyby być:
- międzymiastowe, kategorii M3 klasy II z napędem niskoemisyjnym hybrydowym oraz możliwością użycia paliwa syntetycznego HVO.
- o długości od 12,0 do 13,0 m i wysokości nie większej niż 3,5 m, o pojemności co najmniej 63 pasażerów, w tym minimum 45 na miejscach siedzących (bez fotela kierowcy) plus jedno miejsce do przewozu pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim lub wózka dziecięcego, wraz z urządzeniem przytrzymującym.
- wyposażone w dwie pary drzwi w układzie 1-2-0. Wysokość krawędzi drzwi wejściowych ma znaleźć się na poziomie nie wyższym niż 360 mm.
- z układem hybrydowym z systemem rekuperacji energii hamowania z funkcją „start-stop”. Silnik spalinowy ma być umieszczony z tyłu pojazdu. Jego pojemność skokowa ma mieścić się w przedziale od 8,5 - 10,0 dm3. Pracę silnika spalinowego będzie wspierać silnik lub silniki elektryczne prądu zmiennego o łącznej mocy szczytowej nie mniejszej niż 12 kW.
- wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o mocy co najmniej 0,5 kWh lub superkondensatory o mocy nie mniejszej niż 40 Wh. Łączna maksymalna moc silnika spalinowego i elektrycznego (szczytowa) powinna wynosić od 280 - 400 kW.
W przestrzeni pasażerskiej miały znaleźć się fotele z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, o ergonomicznie wyprofilowanym kształcie z wysokimi oparciami zintegrowanymi z zagłówkiem. Wyposażone w podłokietniki przynajmniej od strony korytarza głównego oraz w trzy (miejsca eksponowane) lub dwupunktowe pasy bezpieczeństwa. Wentylację zapewnić miały okna uchylne, klapy dachowe oraz klimatyzacja.
Z kolei stanowisko pracy kierowcy to kabina kierowcy typu półzamkniętego, wyposażona w okienko do sprzedaży biletów. W kabinie miał być wygospodarowane miejsce na zamykany schowek na podręczne rzeczy kierowcy, schowek na dokumenty przewozowe oraz wieszak na kurtkę zimową.
System informacji pasażerskiej to zewnętrzne tablice kierunkowe (diodowe) – 3 sztuki plus wewnątrz - kolorowy ekran LCD lub LED o przekątnej minimum 21 cali. Ponadto, zamawiający wymagał zainstalowania systemu zliczania potoków pasażerskich, a w przestrzeni technicznej dostarczanych pojazdów urządzeń lokalizujących przekazujących informacje o pozycji pojazdu wraz z jego identyfikatorem do wykorzystywanego przez zamawiającego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej KiedyPrzyjedzie.pl.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
JEDNA OFERTA
Zamawiający w kryteriach oceny ofert nie punktował konkretnych rozwiązań technicznych. Dlatego spodziewaliśmy się co najmniej dwóch ofert: Iveco z modelem Crossway 12 LE hybrid i Mercedes-Benz z modelem Citaro LE U hybrid.
Natomiast 7 lutego tylko ABP stanęło w przetargowe szranki proponując kwotę 4.999.212,00 PLN brutto / 4.064.400 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Crossway 12 LE hybrid na poziomie 1.354.800 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 4.059.000,00 PLN brutto, co oznacza nieznaczne przekroczenie, ale dla Powiatu Starogardzkiego było to za dużo i samorząd unieważnił przetarg. Czekamy na powtórkę
Na koniec przypomnijmy, że zmawiający chciał ocenić oferty według trzech kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- wydłużenie okresu gwarancji na całość autobusu – o 10 miesięcy, tj. udzielenie gwarancji na okres 34 miesięcy – 20 pkt,
- skrócenie terminu realizacji zamówienia – o 3 miesiące – tj. realizacja zamówienia nastąpi w terminie 9 miesięcy – 20 pkt.
I historyczny link do zamówienia: https://powiatstarogard.ezamawiajacy.pl/pn/powiatstarogard/demand/notice/public/118066/details KOMENTARZE