Autobusy elektryczne z CUPT: Piątka dla MZK Piła
MZK w Pile to kolejny przewoźnik, który dzięki unijnemu wsparciu z POIŚ kupi autobusy elektryczne. Spółka podpisała z CUPT umowę o dofinansowanie zakupu pięciu elektrobusów oraz infrastruktury towarzyszącej.
30 stycznia w Warszawie w Ministerstwie Infrastruktury prezes MZK Piła Tadeusz Majewski podpisał umowę z dyrektorem Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanną Lech o dofinansowanie projektu „Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania”. Uroczystość swoją obecnością zaszczycili Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz Minister Funduszy i Polityki Regionalnej Małgorzata Jarosińska Jedynak.
Piła była jednym z 13 beneficjentów w Polsce, a drugim miastem w Wielkopolsce, które podpisało umowę.
Przedmiot zamówienia w Pile stanowić będzie kilka elementów. Część koronna, czyli taborowa to zakup pięciu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich standardowych o napędzie elektrycznym i długości w przedziale 11,5-12 m.
Do tego dojdzie jeszcze Infrastruktura do ładowania pojazdów. Powstaną trz stacje ładowania zajezdniowego w zajezdni MZK. Całość uzupełni urządzenie do szybkiego uzupełniania prądu. Będzie to jedna stanowisko szybkiego ładowania autobusów w postaci ładowarki pantografowej. Powstanie ona na pętli przy ul. Kossaka.
Koszt całkowity projektu to 16.113.000,00 zł, a kwota dofinansowania z UE (85%) – 11.130.750,00 zł
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po zakończeniu projektu w taborze MZK Piła Sp. z o.o. będzie 29 autobusów spełniających najwyższe normy emisji spalin (napęd elektryczny, napęd hybrydowy, EURO 6), co stanowi ponad blisko 75 % taboru obsługującego linie na mieście, natomiast średnia wieku autobusów będzie wynosiła 4-5 lat.
Planowany termin dostaw autobusów elektrycznych do Piły to przełom 2021 i 2022 roku.
„