Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusy elektryczne, wodorowe czy gazowe? Bełchatów zleca analizę

infobus
01.08.2021 13:00
W ostatnim czasie mamy istny wysyp analiz dotyczących autobusów zeroemisyjnych.

Do miast, które chcą wejść w posiadanie takiego opracowania dołącza Bełchatów. Analiza dotycząca korzyści i kosztów związanych z wykorzystaniem autobusów zeroemisyjnych ma być gotowa w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy z wybraną firmą.

CO BEŁCHATÓW CHCE WIEDZIEĆ?

Opracowanie ma zwierać następujące elementy:

  • analizę eksploatacyjną przewozów świadczonych w komunikacji miejskiej na terenie Miasta Bełchatowa,
  • charakterystykę istniejącej sieci komunikacyjnej obejmującej co najmniej opis wymagań wynikających z umowy zawartej z operatorem, ocenę kosztów eksploatacyjnych, projekty wymiany taboru - realizowane i planowane,
  • charakterystykę floty operatora uwzględniającą normy emisji spalin autobusów komunikacji miejskiej, szacunkową emisję gazów cieplarnianych w skali roku, strukturę wieku taboru operatora z uwzględnieniem perspektywy wymiany taboru w latach przyszłych,
  • analizę parametrów eksploatacyjnych sieci komunikacyjnej,
  • analizę opcji inwestycyjnej w postaci wariantu zerowego uwzględniającego utrzymanie istniejącej infrastruktury taboru z zachowaniem naturalnej, niezbędnej wymiany taboru i infrastruktury,
  • analizę wariantu inwestycyjnego polegającego na wprowadzeniu do eksploatacji autobusów o napędzie wodorowym - w tym charakterystyka tych autobusów, koszty inwestycji zakupu taboru o takim napędzie, koszty inwestycji w infrastrukturę do tankowania pojazdów o napędzie wodorowym,
  • analizę wariantu inwestycyjnego z uwzględnieniem wprowadzenia do eksploatacji autobusów z napędem elektrycznym - w tym charakterystyka pojazdów, koszty inwestycyjne ładowania autobusów wyłącznie metodą plug-in, koszty inwestycyjne ładowania autobusów metodą plug-in uzupełnioną o ładowanie pantografowe,
  • analizę wariantu inwestycyjnego polegającego na wprowadzeniu do eksploatacji autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) oraz skroplonym gazem ziemnym (LNG) - w tym charakterystyka takich pojazdów, koszty inwestycyjne zakupu taboru i infrastruktury,
  • analizę ekonomiczno-finansową w oparciu o wytyczne wspólnotowe i krajowe,
  • analizę społeczno-ekonomiczną uwzględniającą wycenę kosztów związanych z emisją szkodliwych substancji,
  • oszacowanie efektów środowiskowych związanych z emisją szkodliwych substancji dla środowiska naturalnego i zdrowia ludzi,
  • analizę ryzyka,
  • rekomendacje w zakresie wymiany taboru dla sieci w komunikacji miejskiej, na terenie której Miasto Bełchatów jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego,
  • obliczanie ewentualnej luki finansowej i wysokości wsparcia z programów UE lub programów krajowych,
  • wnioski.

FORMALNOŚCI

Bełchatów czeka na oferty od firm zainteresowanych przygotowaniem analizy do dnia 3 sierpnia.

Zamawiający wyróżnił dwa kryteria oceny ofert: cenę (96%), liczbę wykonanych opracowań dla miast powyżej 50 tys. mieszkańców (4%).