Autobusy elektryczne Irizara zadebiutują w Londynie. Jeszcze w tym roku
W październiku firmy Irizar e-mobility i Go Ahead London podpisały umowę na dostawę 20 autobusów ie-tram i związanej z nimi infrastruktury ładowania w celu zelektryfikowania trasy 358.
Jak informują Hiszpanie, jego zerowa emisja, niski poziom hałasu i wibracji, ulepszone funkcje bezpieczeństwa i łatwy dostęp sprawiają, że szczególnie nadaje się do użytku w mieście takim jak Londyn. Przypomnijmy, że takie pojazdy zamówiło także MPK Kraków – oczywiście z kierownicą po lewej stronie.
Na wyspy!
Firma Irizar e-mobility zelektryfikuje pierwszą trasę w Londynie za pomocą autobusów ie-tram, które będą poruszać się w korytarzu BRT w południowym Londynie, z możliwością ultraszybkiego ładowania podczas trasy.
Zamówienie od Go Ahead – największego przewoźnika autobusowego w Londynie – dotyczy zakupu 20 szt. autobusów elektrycznych oraz wspierającej infrastruktury ładowania. To dwie ultraszybkie ładowarki 450kW dla terminali trasowych oraz ładowarki zajezdniowe o mocy 100kW zdolne do jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 50kW . Wszystkie dostarczone zostaną przez Jema Energy (spółka zależna Grupy Irizar).
Wybrany przez Brytyjczyków model (ie-tram) to 12-metrowy elektrobus marki Irizar, który po raz pierwszy zostanie wyprodukowany z kierownicą po prawej stronie. Tym samym miejski dział hiszpańskiego producenta wejdzie na rynek w Wielkiej Brytanii.
Autobusy będą zasilane akumulatorami produkowanymi przez Grupę Irizar i będą ładowane między podróżami za pomocą dwóch systemów:
- szybkiego ładowania poprzez odwrócony pantograf, które zostaną zainstalowane na dworcach autobusowych Crystal Palace i Orpington (umożliwiając ładowanie autobusów w mniej niż pięć minut i umożliwienie im bezproblemowego wykonanie wszystkich kursów)
- wolnego ładowania – po zakończeniu trasy autobusy otrzymają krótkie doładowanie za pomocą ładowarek zajezdniowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
wyjątkowy design
Model ie-tram Irizara, dzięki nowoczesnemu wzornictwu przypominającemu tramwaj, wyróżnia się na tle innych autobusów. Dzięki połączeniem dużej pojemności, łatwego dostępu i przestronności przestrzeni pasażerskiej miasta otrzymują wszechstronny autobus miejski z napędem elektrycznym. Przedział pasażerski autobusu jest jasny, przyjemny i bezpieczny. Jak podkreśla Go Ahead, jednym z czynników, które skłoniły firmę do wyboru tego modelu było wysokie bezpieczeństwo bierne dla pasażerów, a ściana czołowa ie-tram spełnia standardy bezpieczeństwa zarządu Transport for London (przewidziane na rok 2024) w zakresie ochrony pieszych.
-„Cieszymy się, że Go Ahead, największy londyński operator autobusowy, wybrał naszą technologię; jest to wyraźny dowód zaufania dla naszej jakości i niezawodności. Londyn inwestuje duże środki w rozwój transportu publicznego, a my jesteśmy dumni, że możemy im pomóc w realizacji tego celu. Wyścig technologiczny trwa, a dzięki tej operacji nasza firma uruchomi pierwszą trasę superszybkiego ładowania w Londynie, zgodną z wysokimi standardami wyznaczonymi przez Transport for London” – potwierdził Iñigo Etxeberria, dyrektor zarządzający Irizar e-mobility.
Bezemisyjne autobusy e-mobilności firmy Irizar, których dostawy zaplanowano na koniec 2022 r. (!), będą kursować wzdłuż trasy 358 między Crystal Palace a Orpington.