Autobusowy rekord pobity. Iveco Corssway i 60 000 egzemplarzy
Autobusy Crossway pobiły nowy rekord produkcyjny. W październiku br. z linii montażowej zakładu w Vysokie Myto zjechał 60-tysięczny egzemplarz.
Ten kolejny kamień milowy świadczy o międzynarodowym uznaniu i pozycji lidera w tym segmencie. Przypomnijmy, że premiera Crosswaya miała miejsce w 2006 roku, czyli za moment za ta konstrukcja będzie miała 20 lat. Koncern już przegotowuje się do tego jubileuszu, a model w tym roku przejdzie facelift. Pierwsze pojazdy w nowej stylistyce mogliśmy zobaczyć podczas Busworld 2023:
Recepta na sukces
Podstawowy wyróżnik to masowa produkcja, co z kolei zapewnia atrakcyjną cenę i kolejne zamówienia. Produkowana w fabryce Vysoke Myto (Czechy) seria Crossway korzysta z wieloletniego know-how w produkcji pojazdów międzymiastowych. Zakład ten jest największym w Europie miejsce produkcji autobusów.
Dzięki wielu wariantom (10,8, 12, 13 i 14,5 m) oraz szerokiemu wyborowi energii (biogaz, hybryda, electric) seria ta spełnia wszystkie potrzeby klientów, niezależnie od misji.
-„Dzięki nowemu rekordowi wyprodukowania 60 000 sztuk nasz CROSSWAY potwierdza swoją wiodącą pozycję w segmencie Intercity. Dzięki szerokiemu wyborowi konfiguracji i wielu dostępnym alternatywnym źródłom energii, seria CROSSWAY jest w wyjątkowy sposób zdolna do spełnienia specyficznych wymagań szerokiej gamy środków transportu To tłumaczy jego ciągły sukces jako najlepiej sprzedającego się autobusu międzymiastowego w Europie i jego atrakcyjność na rynkach na innych kontynentach” – powiedział Stéphane Espinasse, dyrektor ds. sprzedaży i zarządzania w Iveco Bus.
Przypomnijmy tutaj, że Iveco zatrudnia ponad 5000 pracowników w pięciu zakładach produkcyjnych: w Annonay i Rorthais we Francji, Vysoké Myto w Czechach, Brescii i Foggi we Włoszech.
W wersji elektrycznej
Podczas Busworld wystąpił m.in. model Crossway 13 LE Elec, który łączy w sobie cechy, które zapewniły sukces całej serii: rentowność operacyjną i elastyczność. Warto dodać, że konstrukcja elektrobusu wywodzi się z wersji CNG, zachowując nisko położony środek ciężkości, dobre właściwości jezdne i wzmocnienia pionowych słupków. „Elec” spełnia także najsurowsze normy bezpieczeństwa, takie jak rozporządzenie R118.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Model ten wyposażony jest w centralny silnik elektryczny (moc 310 kW i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm), który zasilany jest baterią litową NMC (od FPT Industrial). Ta modułowa bateria najnowszej generacji oferuje dużą gęstość energii i zdolność ładowania. Zespół 5, 6 lub 7 ogniw akumulatorowych rozmieszczonych pomiędzy dachem a tylną komorą zapewnia moc wyjściową odpowiednio:
- 346 kWh, 416 kWh i 485 kWh w wersji klasy I
- 416 kWh i 485 kWh dla wersji klasy II.
Razem daje to zasięg około 400 km – co stanowi wystarczającą autonomię, aby w pełni zapewnić misje poza granicami miasta bez lokalnych emisji.
Model Crossway LE Elec można naładować w ciągu kilku godzin w zajezdni za pomocą samodzielnego gniazdka COMBO CCS2 i jest również dostępny z opcją ładowania za pośrednictwem pantografu wznoszącego się lub opadającego.