Autobusowy co-branding CaetanoBus i Toyoty
W 2019 roku Toyota i CaetanoBus rozpoczęły współpracę w zakresie produkcji miejskich autobusów na ogniwa paliwowe zasilane zasilanych wodorem.
Teraz mamy kolejny krok, który polega na dalszym zacieśnieniu współpracy obu marek.
Cobranding - Co to oznacza?
Zacznijmy od tego, że od grudnia 2020 roku spółka Toyota Caetano Portugal stała się udziałowcem CaetanoBus, aby bezpośrednio wesprzeć tę firmę w poszerzeniu oferty bezemisyjnych autobusów. Teraz obie firmy podjęły decyzję o co-brandingu dwóch modeli bezemisyjnych, elektrycznych autobusów miejskich – wodorowego H2.City Gold i bateryjnego e.City Gold. Co to oznacza? Patrząc na definicję tego słownikową słowa, oznacza ono porozumienie marketingowe, w którym dwie różne marki łączą siły w celu stworzenia produktu lub usługi świadczącej o ich tożsamościach. Takie podejście otwiera przed jednym brandem możliwość wprowadzenia swojej oferty do świadomości odbiorców innej marki.
W autobusowej praktyce oznacza to, że zarówno wodorowy autobus H2.City Gold, jak i elektryczny pojazd – e.City Gold otrzymają logotypy Caetano oraz Toyota. Tym samym oba modele skorzystają na dużej rozpoznawalności i silnej pozycji marki Toyota w Europie.
-"Cobranding bezemisyjnych autobusów wzmacnia nasze wieloletnie partnerstwo z Toyotą oraz naszą pozycję na rynku bezemisyjnych autobusów. Dzięki niemu obie nasze firmy mają okazję podkreślić swoje możliwości technologiczne oraz pełne zaangażowanie w dekarbonizację" - powiedział José Ramos, prezydent CaetanoBus.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wodorowa historia
CaetanoBus to portugalski producent autobusów i podwozi. Firma oferuje gamę pojazdów dla miast i lotnisk, a dzięki szerokim możliwościom technicznym opracowuje rozwiązania transportowe indywidualnie dostosowane do potrzeb klientów. CaetanoBus jest także producentem autobusów COBUS - światowego lidera lotniskowego transportu autobusowego. Firma CaetanoBus koncentruje się na rozwoju pojazdów elektrycznych od 1980 roku.
W 2019 roku Toyota i CaetanoBus wprowadziły technologię wodorowych ogniw paliwowych Toyoty do miejskiego autobusu firmy CaetanoBus. W ten sposób powstał model H2.City Gold, którego napęd opiera się na zestawie ogniw paliwowych, zbiornikach wodoru i innych kluczowych elementach opracowanych i produkowanych przez Toyotę. H2.City Gold ma zasięg 400 km, a jego tankowanie trwa 9 minut.