Autobusowy bonus z POIiŚ dla Polic i Szczecina
Dodatkowe 25 mln zł z funduszy europejskich trafi na realizację inwestycji w zrównoważony transport miejski w Szczecinie i Policach - poinformowało 14 maja Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR) poinformowało w sobotę, że Szczecin otrzyma fundusze z dodatkowych środków Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na rozwój transportu miejskiego. Inwestycje obejmują budowę i przebudowę torowisk tramwajowych, przebudowę zajezdni oraz zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego. O ostatnich zakupach elektrobusów dla Szczecina pisaliśmy TUTAJ.
25 mln zł
Jak podał resort, dodatkowe 25 mln zł z funduszy europejskich trafi na realizację inwestycji w zrównoważony transport miejski. Środki z Programu Infrastruktura i Środowisko wesprą trzy nowe projekty realizowane w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym - dodano.
Jak stwierdził podczas sobotniej konferencji w Szczecinie minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda, 10 mld zł, które przeznaczono na sektor transportu publicznego, stawia go na trzecim miejscu pod względem wielkości w Programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – zaraz po sektorze drogowym i kolejowym. "Na terenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego realizujemy pięć projektów o łącznej wartości prawie 763 mln zł, w tym dofinansowanie UE przekracza 319 mln zł" - dodał.
Zaznaczył, że mimo tragicznej sytuacji spowodowanej napaścią Rosji na Ukrainę, nie można ustawać w realizacji zaplanowanych długoterminowych projektów, które wpływają na normalne funkcjonowanie naszego kraju, ale też na poprawę zarówno jakości życia, jak i bezpieczeństwa kraju.
10 autobusów
MFiPR wskazało, że z dodatkowej puli 25 mln zł dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego planowany jest m.in. zakup:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- czterech autobusów hybrydowych dla Polic,
- sześciu autobusów elektrycznych
- program, unia, rząd, elektrobus, hybryda, SPPK Police, SPAK Szczecin,czterech dwukierunkowych tramwajów.
-"Tramwaje te będą obsługiwać linie, na których na końcu trasy nie przewidziano pętli. Pozwoli to na kursowanie pojazdu w obu kierunkach bez konieczności zawracania. Ponadto człon niskopodłogowy umożliwi wejście do wagonu bezpośrednio z poziomu peronu przystankowego oraz zapewni dogodną podróż osobom o ograniczonej możliwości poruszania się" - wskazało MFiPR.
W ocenie resortu nowy tabor i nowe połączenia przyczynia się do m.in. poprawy bezpieczeństwa czy ograniczenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.
-"W POIiŚ realizujemy łącznie 58 projektów dotyczących transportu miejskiego. 13 projektów wyłonionych w konkursach obejmuje zakup autobusów elektrycznych. Dzięki środkom z POIiŚ zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 202,3 km linii tramwajowych i linii metra. Ponadto zakupionych lub zmodernizowanych zostanie 1 131 szt. taboru pasażerskiego dla transportu miejskiego" - podsumowało ministerstwo w komunikacie. (PAP)