Autobusowi bohaterowie na łódzkich Conecto
Na ośmiu autobusach MPK-Łódź pojawiły się wizerunki ośmiu zatrudnionych w firmie kierowców, wśród nich Waldemara Stefaniaka i Sebastiana Mlonki, mistrzów Polski. To ma zachęcić do pracy w miejskiej firmie.
MPK-Łódź uruchomiło kampanię promującą pracę kierowcy autobusu. Nie da się ukryć, że na rynku pracy brakuje osób z uprawnieniami do prowadzenia autobusów, a wkrótce spora część łódzkich kierowców może odejść na emeryturę.
Dlatego od lutego 2017 r. spółka organizuje szkolenia dla przyszłych kierowców. W tym roku do pracy przyjęto 129 osób, z czego 90 proc. to uczestnicy kursów organizowanych przez MPK-Łódź. Z kolei w ubiegłym roku przyjęto do pracy 106 osób.
-„Pomimo przyjęcia w ostatnich dwóch latach 235 nowych prowadzących, którzy obecnie stanowią ponad jedną czwartą załogi w zajezdniach autobusowych, MPK – Łódź brakuje około 70 kierowców. Głównie z tego powodu, że sporo prowadzących przechodzi na emeryturę, a grupa ta będzie się szybko powiększać. Aż 282 kierowców autobusów na 1078 zatrudnionych ma powyżej 55 lat. W tym w grupie między 55 a 60 rokiem życia są 234 osoby – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik MPK-Łódź
Żeby przekonać łodzian do podjęcia pracy jako kierowca autobusu, MPK przygotowało specjalną kampanię. Głównie kierowana jest ona do osób, które zamierzają się przebranżowić, ponieważ dotychczasowa praca nie spełnia ich oczekiwań. Nikt nie będzie bardziej wiarygodny dla osób z zewnątrz niż kierowcy MPK – Łódź, dlatego to oni zostali głównymi bohaterami kampanii. Wybrano nie tylko te osoby, które wcześniej wykonywały inny zawód, a ostatecznie postanowiły zostać kierowcą autobusu komunikacji miejskiej. Twarzą kampanii zostały również osoby z ciekawym hobby, którym praca w MPK – Łódź umożliwia rozwijanie pasji.
-„Do kampanii zaprosiliśmy również mistrzów Polski na konkursach Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej na najlepszego kierowcę autobusu w Polsce, czyli Waldemara Stefaniaka i Sebastian Mlonkę. Podczas tworzenia kampanii Sebastian Mlonka dodatkowo został mistrzem Europy” – dodaje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik MPK-Łódź.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„