Autobusowe wymagania powiatu nyskiego. Analiza SWZ
Powiat Nyski wzbogaci się o pięć nowych autobusów międzymiastowych zasilanych olejem napędowym.
Mają one być dostarczone do powiatu w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy. Zamówienie jest dofinansowane z w ramach rządowego programu "Polski Ład", o czym już pisaliśmy w InfoBusie. Standardowo sprawdzamy zapisy SWZ pod kątem kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących tylko dwóch kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- okresu gwarancji – 36 miesięcy – 40 pkt.
W SWZ nie znajdziemy kryteriów technicznych, lecz nie można zapomnieć, że powiat poszukuje autobusów międzymiastowych, a kryteria te są standardem przede wszystkim w zamówieniach autobusów przeznaczonych do komunikacji miejskiej.
Specyfikacja techniczna
Zaglądamy do specyfikacji technicznej autobusów – gdzie czytamy, że mają cechować się długością w przedziale 10 do 13,5 m. Autobusy muszą przewieźć minimum 35 pasażerów na miejscach siedzących oraz przynajmniej 10 na miejscach stojących. Powinny być niskowejściowe – tj. dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym jednej – poruszającej się na wózku inwalidzkim. Zamawiający wymaga wyposażenia autobusów w manualną, minimum 6-biegową skrzynię biegów z retarderem. Pojazdy mają być napędzane silnikiem spalinowym o mocy minimum 230 kW, spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Wymiana pasażerów będzie odbywać się poprzez drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miejsce pracy kierowcy to kabina, wyposażona w fotel na zawieszeniu pneumatycznym z pełną regulacją, a także w minimum 2 gniazda zapalniczki, wieszak, schowek i radioodtwarzacz z wejściem na USB.
Do dyspozycji pasażerów będą miękkie siedzenia z zagłówkiem, obłożone wykładziną tapicerowaną, wyposażone w podłokietniki. Siedzenia mają być wyposażone w pasy bezpieczeństwa.
Na system informacji pasażerskiej mają składać się tablice zewnętrzne (przednia i boczna), wyświetlające kierunek jazdy, a także tablica wewnętrzna oraz system zapowiedzi głosowych informujący o przebiegu trasy.
Wyposażeniem dodatkowym autobusów będzie lokalizacja GPS, monitoring, tachograf.
Oferenci pod znakiem zapytania
Według naszej wiedzy, żaden z liczących się europejskich producentów autobusów nie oferuje autobusów międzymiastowych niskowejściowych z manualną skrzynią biegów. Kto w tej sytuacji złoży ofertę? Dowiemy się w dniu 24 października.