Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Autobusowe premiery SilesiaKOMUNIKACJA 2012 – Citaro G II

infobus
21.03.2012 23:04
W tym roku podczas Targów Transportu Publicznego SilesiaKOMUNIKACJA w Expo Silesia łącznie zostało pokazanych około 16. autobusów. Największym tegorocznym wydarzeniem imprezy była polska premiera niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro II, o którym pisaliśmy w InfoBusie m.in. tutaj. Pojazd ten przedstawiamy szerzej poniżej, natomiast teraz telegraficzny spis wystawionych autobusów. W Sosnowcu mogliśmy zobaczyć modele: Autosan Sancity 10 LF, Autosan Tramp FL, MAN Lion`s City (w barwach MZK Opole), MAN Lion`s City CNG (w barwach MZK Zamość), MAZ 205 (w wersji 5-drzwiowej), Mercedes-Benz Citaro G II, Scania Touring HD (w barwach PKS Warszawa), Scania Touring HD 6×2, SOR NB 12, SOR C 9,5, SOR BN 10,5, VDL Citea i VDL-Berkhof Ambassador. Dodatkowo dzięki uprzejmości PKM Gliwice zwiedzający mogli zapoznać się z testowanym aktualnie autobusem Volvo 7700 Hybrid, aczkolwiek dziwił brak kogokolwiek z Volvo Polska czy PKM-u, kto mógłby bliżej przedstawić ten ciekawy pojazd. Ofertę uzupełniał Jelcz M11 należący do Klubu Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym oraz pojazd szkoleniowy na bazie MAN Lion`s Coach należących do firmy Cargo.
Mercedes-Benz Citaro G II podczas 4. targów SilesiaKOMUNIKACJAMercedes-Benz Citaro G II podczas 4. targów SilesiaKOMUNIKACJAMercedes-Benz Citaro G II podczas 4. targów SilesiaKOMUNIKACJAMercedes-Benz Citaro G II podczas 4. targów SilesiaKOMUNIKACJA
Mercedes-Benz Citaro G II był najważniejszą premierą śląskich targów. Nowy Citaro został po raz pierwszy zaprezentowany dziennikarzom w połowie roku 2011, a jego publiczny debiut miał miejsce podczas październikowej wystawy w Kortrijk. Aktualnie jego premierowe egzemplarze są przekazywane do eksploatacji, a pierwszym użytkownikiem została m.in. firma Lücke-Reisen z Niemiec. W Polsce mogliśmy go po raz pierwszy oglądać właśnie w Sosnowcu. Pokazany srebrny przegubowy model z podłogą w drewnianej okleinie jest pojazdem demo EvoBus Polska i prawdopodobnie już niedługo ruszy w serię testów po polskich miastach. Na pewno zobaczymy go –być może w krótszej wersji –podczas październikowej wystawy TRANSEXPO.
Druga generacja Mercedes-Benz Citaro to nie tylko świetny design, ale przede wszystkim zupełnie nowa konstrukcja autobusu, dostosowana do wymagań silników Euro 6 i napędów alternatywnych. Można powiedzieć, że po 14 latach produkcji i sprzedaży ponad 30 tys. egzemplarzy rodzina Citaro doczekała się godnego następcy. Rewolucyjne zmiany w zakresie zastosowanych technologii oraz łagodne i płynne linie już zachwyciły eksportów branży komunikacji miejskiej podczas zeszłorocznych targów Busworld w Kortrijk/Belgia, gdzie Citaro otrzymał nagrodę Grand Award w kategorii autobusów miejskich. Złożone z fachowców w ramach European Coach &Bus Week doceniło ten pojazd za udany design, wystrój wnętrza z odmienionym stanowiskiem pracy kierowcy oraz przede wszystkim za nowe elementy wyposażenia poprawiające bezpieczeństwo. Ta nagroda jest kolejnym dowodem na to, że Citaro znowu wyprzedza swój czas i stale wyznacza zupełnie nowe kierunki w zakresie produkcji autobusów miejskich. To już, można powiedzieć, tradycja. 
Mercedes-Benz Citaro II Mercedes-Benz Citaro II Mercedes-Benz Citaro II Mercedes-Benz Citaro II
Nowy Mercedes-Benz Citaro jest pierwszym autobusem miejskim, który wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP). Tym samym Daimler Buses jest tutaj prekursorem w zakresie bezpieczeństwa w komunikacji publicznej. Na pewno na uznanie zasługuje także zupełnie nowe stanowisko pracy kierowcy wraz ze specjalną klatką pochłaniającą energię podczas czołowego zderzenia;wprowadzony po raz pierwszy w tej klasie układ stabilizacji toru jazdy (ESP);lampy bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów;dzienne światła w technologii LED oraz duży udział elementów z tworzyw, które z jednej strony obniżają masę własną, zaś z drugiej –są łatwiej demontowalne i tańsze w serwisowaniu. Poniżej najważniejsze rewolucyjne cechy nowego Meredes-Benz Citaro:
1. Całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, od reflektorów po zderzaki. Płynność linii na całej długości pojazdu.
2. Korzystniejszy rozkład nacisków na osie, poprzez wydłużony zwis przedni (+ 100 mm) i rozstaw osi (+ 55 mm). Łączna długość Citaro II to teraz 12 105 mm.
3. Łączenia konstrukcyjne opierają się na nowych, laserowo wycinanych węzłach, co daje większą sztywność i wytrzymałość szkieletu.
4. Światła zewnętrzne i wewnętrzne opierają się na długowiecznych diodach LED.
5. Dostosowanie pod silniki Euro 6 o mniejszym zużyciu paliwa i Ad-Blue.
6. Boczne panele zgodne z normą ECE R 29 zapewniają skuteczną ochronę przed bocznymi uderzeniami.
7. Poszycie ścian bocznych i klap wykonano z aluminium, a nadkola z tworzyw sztucznych.
8. Citaro II oferuje nowy system drzwi, poręczy i szerszą gamę dostępnych foteli.
9. System ESP (zawierający m.in. układy ABS, ASR, EBS) wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.
10. Niezależne przednie zawieszenie zapewnia płynną jazdę.
12. Kierowca siedzi teraz o ok. 35 cm wyżej, co zapewnia większe bezpieczeństwo i komfort.
13. Konstrukcja zgodna z przyszłościową normą europejską ECE R66.01 w zakresie dachowania.
14. Przekonstruowane kanały wentylacyjne zapewniają lepszą cyrkulację powietrza we wnętrzu.
Mercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz CitaroMercedes-Benz Citaro