Autobusowe ładowarki Medcomu w Solaris Charging Park. Z Vehicle-to-Grid
Medcom wyposażył nową stację ładowania pojazdów bateryjnych Charging Park firmy Solaris Bus & Coach w dwukierunkowe ładowarki w standardzie Vehicle-to-Grid (V2G).
To pierwsza tego typu instalacja uruchomiona w Polsce, ale nie pierwsza ładowarka V2G od Medcomu. Podobne projekty warszawski producent realizował już wcześniej w Japonii.
w Bolechowie
Na otwartej pod koniec września stacji ładowana Charging Park w Bolechowie zainstalowane zostały dwie niezależne ładowarki Medcomu typu plug-in o mocy 150 kW (z serii EBC-B-150S SiC), które pozwalają naładować autobus elektryczny wyposażony w baterię o pojemności 250 kWh w czasie krótszym niż dwie godziny.
Co ważne, urządzenia zostały wyprodukowane w pełnej technologii węglika krzemu (SiC), dzięki której osiągają zdecydowanie wyższą sprawność (96%) w porównaniu do produktów wykonanych w tradycyjnej technologii krzemowej. Rozwiązanie Medcomu ogranicza straty energii w trakcie każdego ładowania pojazdu o dodatkowe 2%, co przekłada się na znacznie niższe koszty użytkowania floty. Zastosowanie półprzewodników z węglika krzemu gwarantuje także niższą temperaturę pracy i bardzo małe tętnienia napięcia. Z uwagi na prostą konstrukcję i modułową budowę ładowarki z serii EBC-B-150S są też bardzo łatwe w serwisowaniu. Co więcej, mogą współpracować z odnawialnymi źródłami energii i są przystosowane do podłączenia fotowoltaiki oraz magazynu energii przez dodatkowy moduł przetwornicy DC/DC.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z Vehicle-to-Grid
Zainstalowane w Bolechowie urządzenia Medcomu są wykorzystywane przez Solaris Bus & Coach do ładowania/rozładowania autobusów, a także ich testowania. Po wyprodukowaniu pojazdu należy naładować i rozładować jego baterię w określonej liczbie cyklów. Ładowarka V2G umożliwia zwrot energii z rozładowania do sieci i ponowne jej wykorzystanie.
Więcej szczegółowych informacji o nowych ładowarkach Medcom w technologii Vehicle-to-Grid na stronie: https://medcom-ebc-v2g.com