Arthur Bus wygrywa w Świdniku: Z Autosanem, NesoBusem i Solarisem

infobus
11.09.2023 16:09

8 września Świdnik dokonał wybory najkorzystniejszej oferty w przetargu na trzy autobusy klasy MAXI z napędem wodorowym.

Przypomnijmy – w tym zamówieniu swoje propozycje przedstawiły cztery firmy: Huta Stalowa Wola, Solaris Bus & Coach, Arthur Bus i PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy. O otwarciu ofert w tym postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Teraz czekamy już na podpisanie premierowej umowy na dostawy pojazdów - i dla Śwdinka, i dla Arthur Busa.

CO CHCIAŁ ŚWIDNIK?

Świdnik w parametrach technicznych będzie premiował następujące rozwiązania:

  • okres gwarancji i rękojmi całopojazdowej – minimum 84 miesiące – 8 pkt, okres gwarancji i rękojmi na ogniwa wodorowe – minimum 120 miesięcy – 6 pkt, z
  • użycie wodoru – równe lub niższe niż 6 kg/100km – 5 pkt,
  • podział szyby przedniej - dzielona w osi pojazdu, z dodatkową szybą dla tablicy kierunkowej ogrzewana elektrycznie – 1 pkt.

Wobec tak postawionych warunków, aż cztery podmioty złożyły swoje oferty:

  • Huta Stalowa Wola S.A. – na sumę 12 409 124,34 PLN brutto / 10 088 718,98 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Autosan Sancity 12 LFH na poziomie 3 362 906,33 PLN netto,
  • Solaris Bus & Coach sp. z o.o. – na sumę 12 490 650,00 PLN brutto / 10 155 000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobus Solaris Urbino 12 hydrogen na poziomie 3 385 000,00 PLN netto,
  • ARTHUR BUS Sp z o.o. – na sumę 8 854 998,00 PLN brutto / 7 199 185,37 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Arthur Bus H2 Zero na poziomie 2 399 728,46 PLN netto,
  • PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o.o. - na sumę 12 505 410,00PLN brutto / 10 167 000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu NesoBus na poziomie 3 389 000,00 PLN netto.

Zamawiający podał, że na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 11 439 000,00 PLN brutto. 

Oczywisty wybór

Od samego  początku faworytem do zwycięstwa był Arthur Bus, który zaproponował dużo niższą cenę od konkurencji. To tego oferta firmy jako jedyna zmieściła się w budżecie zamawiającego.

To potwierdziła w dniu 8 września komisja przetargowa, która przyznała spółce Arthur Bus 100 pkt. Jak pokazuje poniższa tabela, różnica punktowa do ofert Huta Stalowa Wola, Solaris Bus & Coach i PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy jest olbrzymia. Taka dysproporcja oznacza, że ten sukces nie należy do tanich, ale warto wiedzieć, że Świdnik był ostatnim dzwonkiem dla Arthur Busa, aby wejść na autobusowy rynek w Polsce. Wydaje sie, że już za moment pojawią się przetargi z wymogiem wodorowego doświadczenia i zdobycie Świdnika, i odpowiednich referencji, było dla firmy "być lub nie być". A zamawiający na tym cenowo skorzystał...

Arthur Bus wygrywa po raz pierwszy w Świdniku: Z Autosanem, NesoBusem i Solarisem
8 września Świdnik dokonał wybory najkorzystniejszej oferty w przetargu na trzy autobusy klasy MAXI z napędem wodorowym. 
Przypomnijmy – w tym zamówieniu swoje propozycje przedstawiły cztery firmy: Huta Stalowa Wola, Solaris Bus & Coach, Arthur Bus i PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy. O otwarciu ofert w tym postępowaniu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. 
CO CHCIAŁ ŚWIDNIK? 
Świdnik w parametrach technicznych będzie premiował następujące rozwiązania: 
okres gwarancji i rękojmi całopojazdowej – minimum 84 miesiące – 8 pkt, okres gwarancji i rękojmi na ogniwa wodorowe – minimum 120 miesięcy – 6 pkt, z
użycie wodoru – równe lub niższe niż 6 kg/100km – 5 pkt, 
podział szyby przedniej - dzielona w osi pojazdu, z dodatkową szybą dla tablicy kierunkowej ogrzewana elektrycznie – 1 pkt. 
Wobec tak postawionych warunków, aż cztery podmioty złożyły swoje oferty: 
Huta Stalowa Wola S.A. – na sumę 12 409 124,34 PLN brutto / 10 088 718,98 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Autosan Sancity 12 LFH na poziomie 3 362 906,33 PLN netto, 
Solaris Bus & Coach sp. z o.o. – na sumę 12 490 650,00 PLN brutto / 10 155 000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobus Solaris Urbino 12 hydrogen na poziomie 3 385 000,00 PLN netto, 
ARTHUR BUS Sp z o.o. – na sumę 8 854 998,00 PLN brutto / 7 199 185,37 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Arthur Bus H2 Zero na poziomie 2 399 728,46 PLN netto, 
PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy sp. z o.o. - na sumę 12 505 410,00PLN brutto / 10 167 000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu NesoBus na poziomie 3 389 000,00 PLN netto. 
Zamawiający podał, że na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 11 439 000,00 PLN brutto.  
Oczywisty wybór 
Od samego  początku faworytem do zwycięstwa był Arthur Bus, który zaproponował dużo niższą cenę od konkurencji. To tego oferta firmy jako jedyna zmieściła się w budżecie zamawiającego. 
To potwierdziła w dniu 8 września komisja przetargowa, która przyznała spółce Arthur Bus 100 pkt. Jak pokazuje poniższa tabela, różnica punktowa do ofert Huta Stalowa Wola, Solaris Bus & Coach i PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy jest duża:





JAKIE BĘDĄ ŚWIDNICKIE WODOROWCE? 
Wodorowce dla Świdnika mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, przy czym drugie i trzecie drzwi mają być otwierane odskokowo-przesuwnie. Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie o mocy netto minimum 160 kW lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi w osi napędowej o sumarycznej mocy netto minimum 220 kW. Pojazdy mają być wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe umieszczone na dachu. Czas tankowania wodoru powinien wynosić około 10-12 minut. Autobusy mają również posiadać akumulatory o energii minimum 30 kWh. Baterie te mają być ładowane przez przyłącze plug-in. Stanowisko pracy kierowcy to kabina całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego, z dwoma niezależnymi wejściami: od wewnątrz autobusu oraz od zewnątrz autobusu. Znajdzie się tam m.in. radioodbiornik (bez zdejmowanego panelu), defibrylator AED. Z kolei pasażerowie pojadą na siedzeniach, o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia wyposażone będą w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody świecące w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się tablica boczna – będzie to ekran LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczona do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii.

JAKIE BĘDĄ ŚWIDNICKIE WODOROWCE?

Wodorowce dla Świdnika mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i wysokość maksymalnie 3,4 m. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2,. Drugie i trzecie drzwi mają być otwierane odskokowo-przesuwnie. Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie o mocy netto minimum 160 kW lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi w osi napędowej. Ich sumaryczna moc netto to minimum 220 kW.

Pojazdy mają być wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe umieszczone na dachu. Czas tankowania wodoru powinien wynosić około 10-12 minut. Autobusy mają również posiadać akumulatory o energii minimum 30 kWh. Baterie te mają być ładowane przez przyłącze plug-in.

Stanowisko pracy kierowcy to kabina całkowicie oddzielona od przedziału pasażerskiego. Ma posiadać dwa niezależne wejścia: od wewnątrz autobusu oraz od zewnątrz autobusu. Znajdzie się tam m.in. radioodbiornik (bez zdejmowanego panelu), defibrylator AED.

Z kolei pasażerowie pojadą na siedzeniach, o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti". Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia wyposażone będą w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody świecące w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się tablica boczna – będzie to ekran LCD o przekątnej minimum 38 cali, przeznaczona do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii.

Na koniec podajemy link do autobusowego przetargu https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-87038eeb-e366-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b