Arriva z kolejną umową w Warszawie. Mocny powrót Otokara
Dziś, 28 maja stołeczny Zarząd Transportu Miejskiegopodpisał z Arrivą umowę na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami9-metrowymi. Pod koniec grudnia przewoźnik wprowadzi do ruchu 34 Otokary VectioC. Kontrakt będzie obowiązywał do końca 2026 r.
Zawarta z firmą Arriva Bus Transport Polska umowa zakładawykonywanie przewozów 25 autobusami z zapewnieniem 9 pojazdów rezerwowych.Specyfikacja przetargowa wskazywała kilka kryteriów ofert. Pierwsze z nichdotyczyło liczby autobusów, w których zamontowany jest system zliczaniapasażerów (10%). Drugie to liczba miejsc w pojazdach, usytuowanych bezpośredniona poziomie podłogi (20%). Kolejne kryteria to wysokość poziomu podłogi wautobusach (10%) oraz cena za wozokilometr (60%). Arriva zaproponowała łącznie34 nowoczesne autobusy Otokar Vectio C. To mocny powrót tureckiej na polskirynek autobusów miejskich. Już od 22 grudnia stołeczni pasażerowie będą moglipodróżować tymi pojazdami/
Arriva zaoferowała wykonywanie przewozów po stawcepoczątkowej wynoszącej 6,26 zł/wzkm netto.W ramach zamówienia podstawowego przewoźnik może maksymalnie zarobić 154 542 563,71 złbrutto. Kwota ta uwzględnia ewentualną waloryzację, bonus za wzoroweświadczenie usług oraz możliwość zamówienia przez ZTM pracy eksploatacyjnej napoziomie do 17,5 mln wzkm.
„Cieszymysię, że podpisujemy kolejny kontrakt ze znanym i sprawdzonym partnerem. Dziękitemu, już w grudniu na warszawskie ulice wyjadą kolejne nowoczesne pojazdy” – mówiKatarzyna Strzegowska, Zastępca Dyrektora ZTM, Dyrektor PionuEkonomiczno-Finansowego. – „Aby zwyciężyćw organizowanym przez nas przetargu, firma musiała spełnić szereg bardzorygorystycznych wymogów. Wszystko to dla komfortu naszych pasażerów izapewnienia wysokiej jakości usług przewozowych – dodaje.”
„Jesteśmydumni, że możemy poszerzać współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego na rzeczmieszkańców Warszawy. Nowe, 9-metrowe, świetnie wyposażone autobusy togwarancja bezpiecznego i komfortowego przejazdu. Możliwość świadczenia tychusług to dla nas źródło satysfakcji oraz ważne zobowiązanie, do realizacjiktórego jesteśmy gotowi” – podkreśla Piotr Halupczok, Prezes ZarząduArriva.
Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone wklimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadaniaprzystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze(z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraznajnowocześniejsze systemy lokalizacyjne. ZTM wymaga również posiadania przezoperatora odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której wktórej pojazdy będą myte i sprzątane oraz poddawane niezbędnym przeglądom inaprawom.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wysokie wymagania postawiono także kierowcom. Będą onimusieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziomB1). Tajemnic nie może przed nimi mieć układ komunikacyjny oraz topografiaWarszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe. Przewoźnik maobowiązek zatrudniania pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) napodstawie umowy o pracę.
Przewidziane zostały też nagrody za świadczenie usług nanajwyższym możliwym poziomie. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność,niezawodność oraz brak innych uchybień.
„