Arriva z hybrydą Volvo w Elblągu
-?Informujemy, że przewoźnik obsługujący linie nr 7, 9, 12,16, 21, 22, 23, 100 ? ARRIVA Sp. zo.o. ? od 30 października do 4 listopada 2015wprowadzi do obsługi linii nr 7, jako pojazd testowy autobus Volvo 7900 Hybrid?? czytamy w komunikacie prasowym Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Poniżej krótkie przypomnienie hybrydowej konstrukcji Volvo, która produkowana jest we wrocławskim zakładzie koncernu.
5 lat hybryd Volvo
Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się wewrocławskiej fabryce w 2010 roku. Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwai w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusyw wersji diesel. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2200 hybryd operatoromtransportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, autobusy hybrydoweVolvo jeżdżą we flocie MPK Inowrocław, PKM Świerklaniec na liniach miejskich wTarnowskich Górach oraz we flocie MPK Wrocław.
Wprowadzenie do produkcji miejskiego autobusu hybrydowego stanowiłopoczątek strategii firmy Volvo związanej z elektromobilnością. W kolejnychkrokach firma wprowadziła na rynek hybrydę przegubową, a w 2014 roku elektrycznąhybrydę Volvo 7900. Natomiast w czerwcu 2015 roku miała miejsce oficjalna prezentacja w pełnielektrycznego autobusu Volvo.
Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dlakomunikacji miejskiej, wnoszące ogromny wkład w ochronę środowiska. Napędhybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannegozatrzymywania się i ruszania, i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dlaautobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Hybryda w komunikacji miejskiej
Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzanyniezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwomasilnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jestmagazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energiidla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.
Ogromną zaletątechnologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza sięautomatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jestbezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przypomocy silnika elektrycznego, a poosiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.
To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiskamiejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicydrogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowszageneracja modeli hybrydowych ? Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i wodpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusydiesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.