Arriva wygrywa z NKA przetarg na obsługę elektrobusów w Ciechocinku

infobus
17.08.2023 19:03

10 sierpnia Gmina Ciechocinek rozstrzygnęła postępowanie na tegoroczną obsługę linii komunikacji miejskiej dwoma autobusami elektrycznymi dostarczonymi przez gminę.

Zamówienie wygrała firma Arriva Bus Transport Polska. Operator będzie obsługiwał linie od 1 września do końca tego roku. Do jego duspozycji będa dwa elektrobusy Solaris Urbino 9 LE electric, o których pisaliśmy w InfoBusie już poprzednio.

Arriva zwycięża

W postępowaniu na obsługę linii komunikacji miejskiej w Ciechocinku swoje oferty położyły dwie firmy:

  • Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. – 7,49 zł netto/wzkm – 8,09 zł brutto/wzkm,
  • Grzegorz Arent – Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa – 8,10 zł netto/wzkm – 8,75 zł brutto/wzkm.

Ocenie podlegała nie tylko cena (waga 60%), lecz również wysokość podłogi w zaoferowanych autobusach zastępczych (waga 40%). Arriva zaproponowała dwa rezerwowe niskowejściowe autobusy SOR CN 10,5. Dzięki czemu zdobyła komplet punktów w tym postępowaniu i ostatecznie je wygrywała.

10 sierpnia Gmina Ciechocinek rozstrzygnęła postępowanie na tegoroczną obsługę linii komunikacji miejskiej dwoma autobusami elektrycznymi

Zadania dla operatora

Wybrany operator będzie świadczył usługi na dwóch liniach z wykorzystaniem dwóch autobusów elektrycznych Solaris Urbino 9 LE electric. Elektrobusy zostały zakupione w ramach projektu „Utworzenie zeroemisyjnej komunikacji miejskiej oraz wybudowanie zaplecza technicznego i przystanku autobusowego dla obsługi pasażerów przy ul. Kolejowej” finansowanego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych. Maksymalna liczba kilometrów do wykonania na liniach komunikacji miejskiej wynosi 31 749,70 wzkm (+/-15%) - w okresie 01.09.2023r. do 31.12.2023r.

Zamawiający wymaga minimum dwa autobusów rezerwowych stanowiących własność operatora. Jak już wspomnieliśmy – zgodnie z ofertą Arrivy – będą to autobusy SOR CN 10,5. W przypadkach, kiedy z przyczyn niezależnych od zamawiającego i przewoźnika nie będzie można obsługiwać linii dwoma autobusami elektrycznymi, Arriva będzie świadczyła usługę dwoma autobusami rezerwowymi do momentu ponownego wprowadzenia do ruchu autobusów elektrycznych.