Arriva testuje Scania-Irizar NewCentury
16 marca rozpoczął się trzytygodniowy test autobusu turystycznego Scania-Irizar NewCentury w kołobrzeskim oddziale Arrivy. Pojazd w pierwszej kolejności będzie przemierzał trasę Kołobrzeg-Zakopane-Kołobrzeg. To już drugi pojazd szwedzkiej marki testowany przez transportową grupę. Przypomnijmy, że także w marcu rozpoczął się długoterminowy sprawdzian modelu międzymiastowego ?Scania-Higer A-30 w spółce Arriva oddział Bielsk Podlaski. To pokazuje, że transportowy koncern szykuje się niebawem do zakupu nowej floty w Polsce i teraz zbiera niezbędne doświadczenie w zakresie najnowszej oferty na rynku. Oczywiście już pod szyldem Euro 6. Testowany model NewCentury oferuje m.in. 49 miejsc siedzących +1+1, bagażnik główny o pojemności 7,5m3, uchylne i rozsuwane fotele pasażerskie, całopojazdową klimatyzację Hispacold oraz przyciemniane szyby. Ponadto autokar wyposażony został m.in. w nowoczesny, 13-litrowy silnik Scania DC 13115 Euro 6 o mocy 410 KM (302 kW) przy 1900 obr/min. i maksymalnym momencie obrotowym 2150 Nm w szerokim zakresie od 1000 do 1300 obr/min.
Co ważne, ta jednostka napędowa spełnia obowiązującą normę ekologiczną bez konieczności zastosowania układu EGR. Zostaje tylko selektywna redukcja katalityczna, czyli SCR. Przewoźnicy generalnie nie przepadają za układem recyrkulacji spalin (EGR), który przyczynia się do wzrostu zużycia paliwa, zwiększa wagę pojazdu, a także stanowiąc po prostu kolejną rzecz, która może się zepsuć. I Scania chce to wykorzystać. Najnowszy silnik współpracuje z zautomatyzowaną, 8-stopniową skrzynią biegów Scania Opticruise GR875R, co zapewnia prowadzącemu optymalne warunki do ekonomicznego i płynnego prowadzania pojazdu. Przypomnijmy, że także demonstracyjny model A-30 został wyposażony w silnik spełniający normę Euro 6 tylko w oparciu o technologię SCR (Scania DC 9112 Euro 6 o mocy 360 KM i pojemności 9 litrów).
??Testowy model NewCentury charakteryzuje się bardzo prostym, mocnym i elastycznym silnikiem o niskim zużyciu paliwa. Oszczędności w zakresie spalania mogą wynosić od 8 do 12%??podkreśla Artur Wojtowicz, Regionalny Kierownik Sprzedaży Autobusów Scania Polska. Wyniki eksploatacyjne pojazdy są przez cały czas testu na bieżąco kontrolowane poprzez pokładowy System Nadzoru Floty ?Scania FMS, który on-line (poprzez GPS) monitoruje pracę kierowcy oraz wszystkie podzespoły w autobusie. O najnowszym modelu NewCentury, a także o innych produktach w ofercie Scania Polska będzie można jeszcze jutro porozmawiać w ramach autobusowego spotkania na terenie serwisu Scania Słupno. Podczas imprezy można będzie zobaczyć zarówno nowe, jak i używane autobusy, smaczne zjeść, a także kupić w atrakcyjnej cenie części zamienne.