Arriva przetestuje E-Bus Rafako. W Obornikach
Od 12 do 21 marca Arriva we współpracy z Gminą Oborniki oraz firmąRafako rozpocznie testy eksploatacyjne autobusu elektrycznego E-Bus. To kolejny sprawdzian tego pojazdu na normalnych liniach. Wcześniej sprawdzały go takie firmy, jak MZK Toruń i PK Racibórz. Teraz przyszedł czas na prywatnego operatora.
W ramach testu Rafako E-Bus będzierealizował zadania przewozowe w Gminie Oborniki.
Elektryczny debiut
Jak powiedział burmistrza Obornik, Piotr Woszczyk: -„Autobusw pełni elektryczny na ulicach naszej gminy to nowość. W dobie walki o czystepowietrze, warto szukać alternatyw dla tradycyjnych paliw napędzających pojazdykomunikacji miejskiej, do korzystania której przecież od wielu lat zachęcamy.Jesteśmy ciekawi opinii naszych mieszkańców po tych 11 dniach testowania, jakocenią komfort podróżowania tym niewielkim pojazdem, który sprawdziłby sięjednak na niektórych trasach naszej obornickiej komunikacji. Liczymy na to, iżprzewoźnik rozważy wprowadzenie tego typu pojazdów na stałe.”
Z kolei Daniel Maciejak, dyrektor rynku regionalnego Arrivadodał: -„Cieszymy się, że mamy możliwość testowania autobusu, który powstał wtrosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia. Będziemy monitorowaćjego paramenty by zweryfikować możliwości i ocenić perspektywę eksploatacjitego typu pojazdów w przyszłości. Jako nowemu przewoźnikowi w Gminie Oborniki,zależy nam na tym by pokazywać nowe rozwiązania i współpracować z Gminą narzecz rozwoju transportu. Mamy nadzieje, że autobus spełni przede wszystkimoczekiwania i spotka się z pozytywnym odbiorem mieszkańców Gminy.”
Elektryk z Polski
Model E-Bus wyprodukowany przez Rafako ma 8,5m długości iumożliwia podróż 65 pasażerom, w tym 23 na miejscach siedzących. Wyposażonyjest w liczne udogodnienia takie jak klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,system monitoringu i informacji pasażerskiej oraz ładowarki USB czy Wi-Fi.Autobus dostosowany jest ponadto do potrzeb osób niepełnosprawnych, dziękizastosowaniu niskiej podłogi na całej długości pojazdu oraz funkcji przyklęku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jest to pierwszy, polski, zeroemisyjny autobus, który posiada baterieumiejscowione w podwoziu, co w połączeniu z synchronicznym wielofazowymsilnikiem z magnesami trwałymi, daje gwarancje wysokiej sprawności. Nowatorska,lekka konstrukcja została zaprojektowana bezpośrednio pod napęd elektryczny, anie zaadoptowana z autobusu zasilanego konwencjonalnie. Baterie trakcyjnebędące na wyposażeniu autobusu dają możliwość przejechania do 140 km.
„