Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
1 grudnia br. Arriva Bus Transport Polska uruchamia nowe połączenie Starogard Gdański-Gdańsk, które będzie obsługiwać pięć nowych autobusów międzymiastowych Mercedes-Benz Intouro o długości 12 m. Równolegle przewoźnik zamówił jeden standardowy egzemplarz Volvo 8700 ( i tutaj uwaga – zanim ten pojazd trafi do floty przewoźnika w jego zastępstwie pojawi się Irizar i4 H 13 m – identyczny jak w swojej flocie wykorzystuje Link-Bus). Czy tak w przyszłości będzie wyglądała struktura zakupów jednego z największych regionalnych przewoźników w Polsce? Zobaczymy. W przypadku marki Mercedes-Benz możemy mówić o kontynuacji dostaw, natomiast pojawienie się Volvo na liście zakupów to zupełna nowość i można traktować to jako test najnowszej oferty szwedzkiego producenta. Dla polskiego przemysłu to jak najlepsza wiadomość, gdyż seria 8900 jest aktualnie produkowana we wrocławskiej fabryce koncernu i dodatkowe zlecenie ze strony Arrivy byłyby niewątpliwie bardzo pożądane. Jak na razie jest to jedna sztuka, która najprawdopodobniej dotrze do przewoźnika do końca roku. Egzemplarze z logo trójramiennej gwiazdy zamówione przez Arriva Bus zostały wyposażone w silniki Mercedes-Benz OM 926 o pojemności 7,4 l i mocy 210 kW, spełniające normę EEV. Ich pojemność to 55 miejsc siedzących plus miejsca stojące. Pojazdy są całkowicie klimatyzowane, co na pewno docenią pasażerowie na pomorskich liniach. Najnowsze autobusy Mercedes-Benz Intouro to także pierwsze pojazdy w nowym malowaniu Arriva Bus Transport Polska, które wkrótce stanie się obowiązujące dla całej floty przewoźnika. Dodajmy, że uruchomienie linii nr 51 Starogard Gdański-Gdańsk to na pewno spory cios dla głównego tutaj przewoźnika –PKS Starogard Gdański. W ostatnim czasie spółka ta obcięła sporo regionalnych kursów, dlatego pojawienie się silnego konkurenta na dochodowej linii na pewno będzie dla niej głównym wyzwaniem w nadchodzącym nowym roku.
Przekazane dla Arrivy autobusy to najprawdopodobniej również ostatnie egzemplarze Intouro w wersji Euro 5/EEV dostarczone na europejski rynek. Na tegorocznych targach w Kortrijk zadebiutowała zupełnie nowa rodzina Intouro, która z jednej strony oferuje silniki Euro VI, zaś z drugiej jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb przewozowych. To efekt rozszerzenia oferty do trzech dwuosiowych modeli (a nie jak dotychczas dwóch), gdzie mamy: Intouro o długości 12,14 m i pojemności do 55+1 miejsc siedzących;Intouro M o długości 12,64 m i pojemności do 59+1 miejsc siedzących;Intouro L o długości 13,32 m i pojemności do 63+1 miejsc siedzących. W ich układzie napędowym zastosowano nowy silnik OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW (299 KM) lub w opcji o mocy 260 kW (354 KM).Wprowadzono też szerszy wybór skrzyń biegów i momentu przełożenia tylnego mostu napędowego. Dzięki temu Intouro stanie się jeszcze bardziej uniwersalny. Co ciekawe –od nowego roku cała seria będzie produkowana w Hosdere równolegle z najnowszą rodziną Setry UL business, która także będzie występowała w trzech wariantach gabarytowych na bazie konstrukcji dwuosiowej. Zdaje się, że obie rodziny będzie różniła już tylko stylistyka i oczywiście branding.
Na koniec przypomnijmy, że przejęcie Veolia Transport przez Arriva nastąpiło 16 maja 2013 roku, w następstwie przejęcia VTCE przez firmę Deutsche Bahn, do której z kolei należy Grupa Arriva. Przejęcie to uzupełnia i rozszerza działalność Arriva na rynkach, na których firma jest już obecna, czyli: w Czechach, Polsce i na Słowacji oraz pozwala na wejście na nowe rynki: w Chorwacji, Serbii i Słowenii. Arriva świadczy usługi transportu pasażerskiego również w Wielkiej Brytanii, Danii, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, we Włoszech, na Węgrzech i Malcie. Wracają na chwilę do naszego kraju to spółka Arriva Bus Transport Polska dysponuje flotą ok. 800 autobusów i zatrudnia ok. 1800 pracowników. Działała głównie w północnej i południowej części kraju, bazując na przejętych regionalnych oddziałach PKS. Dodajmy, że w Polsce od 2007 r. funkcjonuje także spółka Arriva RP, obsługująca kolejowe połączenia pasażerskie w województwie kujawsko –pomorskim. Z kolei w Czechach Arriva jest liderem przewozów autobusowych, obsługując gęstą sieć połączeń głównie wokół takich miast jak Praga, Ostrawa i Teplice. Je flota to ok. 1600 autobusów, a zatrudnienie sięga 2600 osób. W sąsiedniej Słowacji Grupa ma 320 autobusów i 600 pracowników. Jej „transportowe zagłębie”to rejon Nitry.