Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Arriva: nowa linia – nowe autobusy

infobus
29.11.2013 09:13

1 grudnia br. Arriva Bus Transport Polska uruchamia nowe połączenie Starogard Gdański-Gdańsk, które będzie obsługiwać pięć nowych autobusów międzymiastowych Mercedes-Benz Intouro o długości 12 m. Równolegle przewoźnik zamówił jeden standardowy egzemplarz Volvo 8700 ( i tutaj uwaga – zanim ten pojazd trafi do floty przewoźnika w jego zastępstwie pojawi się Irizar i4 H 13 m – identyczny jak w swojej flocie wykorzystuje Link-Bus). Czy tak w przyszłości będzie wyglądała struktura zakupów jednego z największych regionalnych przewoźników w Polsce? Zobaczymy. W przypadku marki Mercedes-Benz możemy mówić o kontynuacji dostaw, natomiast pojawienie się Volvo na liście zakupów to zupełna nowość i można traktować to jako test najnowszej oferty szwedzkiego producenta. Dla polskiego przemysłu to jak najlepsza wiadomość, gdyż seria 8900 jest aktualnie produkowana we wrocławskiej fabryce koncernu i dodatkowe zlecenie ze strony Arrivy byłyby niewątpliwie bardzo pożądane. Jak na razie jest to jedna sztuka, która najprawdopodobniej dotrze do przewoźnika do końca roku. Egzemplarze z logo trójramiennej gwiazdy zamówione przez Arriva Bus zostały wyposażone w silniki Mercedes-Benz OM 926 o pojemności 7,4 l i mocy 210 kW, spełniające normę EEV. Ich pojemność to 55 miejsc siedzących plus miejsca stojące. Pojazdy są całkowicie klimatyzowane, co na pewno docenią pasażerowie na pomorskich liniach. Najnowsze autobusy Mercedes-Benz Intouro to także pierwsze pojazdy w nowym malowaniu Arriva Bus Transport Polska, które wkrótce stanie się obowiązujące dla całej floty przewoźnika. Dodajmy, że uruchomienie linii nr 51 Starogard Gdański-Gdańsk to na pewno spory cios dla głównego tutaj przewoźnika –PKS Starogard Gdański. W ostatnim czasie spółka ta obcięła sporo regionalnych kursów, dlatego pojawienie się silnego konkurenta na dochodowej linii na pewno będzie dla niej głównym wyzwaniem w nadchodzącym nowym roku.

Reklama nowe połączenia Arriva Bus Transport Polska
Przekazane dla Arrivy autobusy to najprawdopodobniej również ostatnie egzemplarze Intouro w wersji Euro 5/EEV dostarczone na europejski rynek. Na tegorocznych targach w Kortrijk zadebiutowała zupełnie nowa rodzina Intouro, która z jednej strony oferuje silniki Euro VI, zaś z drugiej jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb przewozowych. To efekt rozszerzenia oferty do trzech dwuosiowych modeli (a nie jak dotychczas dwóch), gdzie mamy: Intouro o długości 12,14 m i pojemności do 55+1 miejsc siedzących;Intouro M o długości 12,64 m i pojemności do 59+1 miejsc siedzących;Intouro L o długości 13,32 m i pojemności do 63+1 miejsc siedzących. W ich układzie napędowym zastosowano nowy silnik OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW (299 KM) lub w opcji o mocy 260 kW (354 KM).Wprowadzono też szerszy wybór skrzyń biegów i momentu przełożenia tylnego mostu napędowego. Dzięki temu Intouro stanie się jeszcze bardziej uniwersalny. Co ciekawe –od nowego roku cała seria będzie produkowana w Hosdere równolegle z najnowszą rodziną Setry UL business, która także będzie występowała w trzech wariantach gabarytowych na bazie konstrukcji dwuosiowej. Zdaje się, że obie rodziny będzie różniła już tylko stylistyka i oczywiście branding.
Nowe autobusy Mercedes-Benz Intouro w barwach Arriva
Na koniec przypomnijmy, że przejęcie Veolia Transport przez Arriva nastąpiło 16 maja 2013 roku, w następstwie przejęcia VTCE przez firmę Deutsche Bahn, do której z kolei należy Grupa Arriva. Przejęcie to uzupełnia i rozszerza działalność Arriva na rynkach, na których firma jest już obecna, czyli: w Czechach, Polsce i na Słowacji oraz pozwala na wejście na nowe rynki: w Chorwacji, Serbii i Słowenii. Arriva świadczy usługi transportu pasażerskiego również w Wielkiej Brytanii, Danii, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji, we Włoszech, na Węgrzech i Malcie. Wracają na chwilę do naszego kraju to spółka Arriva Bus Transport Polska dysponuje flotą ok. 800 autobusów i zatrudnia ok. 1800 pracowników. Działała głównie w północnej i południowej części kraju, bazując na przejętych regionalnych oddziałach PKS. Dodajmy, że w Polsce od 2007 r. funkcjonuje także spółka Arriva RP, obsługująca kolejowe połączenia pasażerskie w województwie kujawsko –pomorskim. Z kolei w Czechach Arriva jest liderem przewozów autobusowych, obsługując gęstą sieć połączeń głównie wokół takich miast jak Praga, Ostrawa i Teplice. Je flota to ok. 1600 autobusów, a zatrudnienie sięga 2600 osób. W sąsiedniej Słowacji Grupa ma 320 autobusów i 600 pracowników. Jej „transportowe zagłębie”to rejon Nitry.