ARP zamyka dostawy autobusów dla MPK Sieradz. Sześć elektrobusów Pilea 10 E
W lutym firma ARP E-Vehicles przekazała do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Sieradzu kolejne dwa autobusy i tym samym zamknęła cały kontrakt na sześć elektrobusów Pilea 10 E.
To zarazem największy - jak dotychczas - kontrakt zrealizowany przez fabrykę autobusów w Bydgoszczy. Cała inwestycja obejmująca zakupu nowego taboru oraz budowę infrastruktury do ich ładowania wyniósł ponad 15,4 mln zł, w tym 80% to dofinansowanie z I edycji programu „Zielony Transport Publiczny”.
Sześć e-busów
Przypomnijmy - w listopadzie do bazy MPK Sieradz przyjechały pierwsze dwa elektrobusy ARP Pilea 10 E. Łącznie łódzki przewoźnik zamówił sześć takich pojazdów i jest to zarazem największy - jak do tej pory - kontrakt realizowany przez ARP E-Vehicles. Zamówienie przewiduje również budowę w sieradzkiej zajezdni całej infrastruktury ładowania pojazdów.
-„Cały projekt - sześć autobusów elektrycznych dla miasta Sieradza - chcemy zakończyć do końca czerwca tego roku. Zasięg tych autobusów to prawie 240 km na jednym ładowaniu. Są bardzo dobrze wyposażone, m.in. w system liczenia pasażerów, zapowiedzi głosowych, monitoring, są niskopodłogowe - zaznaczył Arkadiusz Podsiadły, prezes sieradzkiego MPK.
W prezentacji pierwszego modelu wziął udział także prezydent miasta Paweł Osiewała.
-„Pojazd cechuje się lekką konstrukcją, co ma istotne przełożenie na jego eksploatację. Ta, dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym jest bardzo ekonomiczna – powiedział Piotr Śladowski, prezes zarządu ARP E-Vehicles podczas podpisywania umowy w Sieradzu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
SIERADZKI STANDARD
Zamówione przez MPK Sieradz autobusy napędem elektrycznym są niskopodłogowe, o długości 10 m, bez poprzecznych stopni na całej długości, a całkowita liczba osób, która może wsiąść do jednego pojazdu wynosi 70 (w tym 28 miejsc siedzących). Każdy pojazd oferuje on zasięg ok. 220 km na jednym ładowaniu.
-„W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Sieradzu zachodzą fundamentalne zmiany. Mamy 13 autobusów z normą Euro 6 a teraz przyszła kolej na autobusy elektryczne. Konsekwentnie stawiamy na rozwój naszego miasta, rozwój zrównoważony, który idzie w parze z ochroną środowiska naturalnego. To sukcesywne realizowanie działań miasta, które mają poprawić w Sieradzu jakość powietrza. Wymiana autobusów spalinowych na elektryczne jest jednym z elementów proekologicznej polityki Miasta. Nie da się osiągnąć najlepszych wyników od razu, ale elektryczna komunikacja w mieście to duży postęp, dlatego cieszę się, że w tych procesach wspiera nas Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie – podsumował zakup prezydent Sieradza Paweł Osiewała.
Całkowita kwota zamówienia to 14 759 992,62 zł (cena jednego autobusu brutto 2 459 998,77 zł). Na koniec warto podkreślić, że MPK Sieradz na zakup autobusów otrzymało dofinansowanie z NFOŚiGW w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.
-"Dofinansowanie wyniesie 9 732 500 zł, co stanowi 77,67 % kosztów autobusów i infrastruktury ładowania – podkreślił Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz.
Oprócz najnowszych autobusów ARP Pilea 10 E, MPK Sieradz planuje zakup jeszcze czterech elektryków.