Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ARP z największym zwycięstwem w historii. Sześć autobusów dla MPK Sieradz

infobus
28.09.2022 17:00

29 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Sieradzu wybrało najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup sześciu autobusów elektrycznych klasy MIDI.

Do tego zamówienia zgłosiła się tylko firma ARP E-Vehicles z Solca Kujawskiego. Wybrany wykonawca będzie miał 15 miesięcy na dostawę nowych pojazdów. O ogłoszeniu przetargu na dostawę elektryków pisaliśmy już w InfoBusie, podobnie jak o dofinansowaniu z II edycji programu Zielony Transport Publiczny.

CZEGO CHCIAŁ SIERADZ?

Zanim przejdziemy do wyboru oferty ARP, sprawdźmy jakie zamawiający przygotował kryteria oceny ofert. To cena (60%) i warunki techniczne i eksploatacyjne (40%), gdzie MPK premiowało takie rozwiązania jak: liczba pasażerów – 20 pkt, system ładowania - własna ładowarka pokładowa - 20 pkt, silnik synchroniczny - 20 pkt, zabudowa magazynów energii poza dachem autobusu (wszystkie baterie) - 20 pkt, wyjście bezpieczeństwa - luk dachowy oraz szyby boczne - 20 pkt.

Analizując SWZ przygotowane przez MPK Sieradz byliśmy pewni, że łódzki przewoźnik jest zadowolony z ostatnich zakupów autobusów marki Solaris i pójdzie w tym kierunku. A tymczasem... to ARP E-Vehicles zostało samodzielnym liderem tego postępowania i nikt nie stanął z polskim producentem do przetargowej walki o elektryki dla Sieradza.

 6 września producent z Solca Kujawskiego położył ofertę, która opiewa na 14.759.992,62 PLN brutto / 11.999.993 PLN netto, co daje jednostkową cenę za autobus Pilea 8,6 E na poziomie 1.999.998,80 PLN netto. Z kolei szacunkowy budżet zamawiającego wynosi 14.760.000 PLN brutto / 12.000.0000 PLN netto, co daje równo po 2.000.000 PLN netto za jeden elektrobus klasy MIDI. Tym samym ARP idealnie wpasował się w sumę przeinaczoną na realizację zamówienia i już może chłodzić szampana na okoliczność wygranej. To także największy kontrakt w historii spółki! Czekamy oczywiście jeszcze na umowę i będzie można rozpocząć wielkie świętowanie w Solcu Kujawskim.

SIERADZKIE AUTOBUSY

Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 8,5 m do 10,5 m i wysokości maksymalne 3,5 m. Jednostką napędową ma być silnik synchroniczny, opcjonalnie asynchroniczny lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego, o sumarycznej mocy co najmniej 140 KW. Autobusy mają być wyposażone w magazyn energii o pojemności minimum 210 KWh. Ładowanie magazynu energii musi odbywać się przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in. Przepływ pasażerów nastąpi poprzez drzwi w układzie 1-2-0, 1-2-2 lub 1–2–1 lub 2-2-2. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB oraz klimatyzacja. Pasażerowie pojadą na siedzeniach przeznaczonych dla autobusów miejskich, profilowanych, wykonanych z tworzywa sztucznego, zaopatrzonych we wkładki tapicerowane (łatwo wymienialne) w oparciu i siedzisku lub z pełną tapicerką. Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” lub „półzamkniętego”. System informacji pasażerskiej to tablice elektroniczne zewnętrzne „diodowe” oraz wewnętrzna tablica informacyjna, dająca możliwość wyświetlania daty, godziny, imienin, reklam i informacji zaprogramowanych przez zamawiającego.