Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ARP vs. Solaris w Nowym Tomyślu. Na jeden elektrobus

infobus
25.10.2022 13:00

25 października Nowy Tomyśl otworzył dwie oferty w przetargu na zakup jednego fabrycznie nowego elektrycznego autobusu miejskiego klasy MIDI.

O finansowaniu tego zamówienia, jak i o SWZ zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Autobus ma się pojawić w gminie najpóźniej do 10 września 2023 roku. I jest na to bardzo duża szansa, bo jedna ze złożonych ofert mieści się w budżecie.

Dwie oferty  

Dzisiaj swoje propozycje złożyły firmy:

  • Solaris Bus & Coach z autobusem Urbino 9 LE electric z ceną 2 705 754 PLN brutto / 2.199.800 PLN netto z gwarancją na poziomie 72 miesięcy
  • ARP E-Vehicles z autobusem Pilea 8,6 E z ceną 2.520.270 PLN brutto / 2.049.000 PLN netto też z gwarancją na poziomie 72 miesięcy.

Teraz wielkopolska gmina wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie tylko dwóch kryteriów: 

  • ceny – 60 pkt.
  • okresu gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów (72 miesiące lub dłużej) – 40 pkt.

Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 2.638.350,00 PLN brutto.

Przy takim budżecie i takiej punktacji już w zasadzie możemy odtrąbić wielkopolskie zwycięstwo ARP. Drugie po kontrakcie dla MZK Konin.

Nowotomyski elektrobus

Autobus ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2022 roku. Gmina poszukuje elektryka o długości od 8,5 do 10 m i wysokości max. 3,4 m. Zamawiany pojazd to autobus niskopodłogowy, o wysokości od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0. Autobus ma być napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy minimum 245 kW. Ma być to silnik centralny, jednak zamawiający dopuszcza rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Magazyn energii stanowić mają baterie o pojemności minimum 200 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez łącze plug-in. Zamawiający wymaga, aby zasięg autobusu na jednym ładowaniu wynosił minimum 200 km.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. Znajdzie się tam m.in. gniazdo USB i radio. W przedziale pasażerskim przewidziano siedzenia o podwyższonym komforcie z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Dla pasażerów również przewidziano gniazda USB. Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w technologii LED z diodami koloru białego lub bursztynowego o podwyższonej jasności i dużym kącie świecenia. Z kolei wewnątrz informację pasażerską zapewni wyświetlacz funkcjonujący w oparciu o diody LED koloru czerwonego prezentujący numer linii, kierunek, przystanki pośrednie, informacje, reklamy itp.