ARP E-Vehicles wygrywa w Mrągowie. Dwa elektrobusy przyjadą z Bydgoszczy
16 marca Gmina Miasto Mrągowo dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w ponowionym postępowaniu na dostawę dwóch miejskich autobusów elektrycznych klasy MIDI.
O pierwszym zamówieniu i ofercie ARP E-Vehicles pisaliśmy 17 stycznia w InfoBusie, kiedy także okazało się, że postępowanie zostało unieważnione z powodu przekroczenia budżetu. O 371 tys. zł. Okazało się jednak, że warto było ogłosić ponowny przetarg – druga oferta ARP była korzystniejsza finansowa i dlatego została wybrana przez gminę. Teraz czekamy na umowę i przyjazd autobusów, które zostaną wyprodukowane w nowym zakładzie w Bydgoszczy.
ZA PIERWSZYM RAZEM
16 stycznia tylko firma ARP E-Vehicles zdecydowała się na przetargowy start na Mazurach z ceną 4.671.540,00 PLN brutto / 3.798.0000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Pilea 10E na poziomie 1.899.000 PLN netto. Do tego wykonawca zadeklarował: 1. Zabudowa magazynów energii – Poza dachem autobusu (wszystkie baterie) 2. Ogrzewanie - Hybrydowe (elektryczne i olejowe) 3. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - Autobus niskopodłogowy (100% niskiej podłogi) 4. SORT 2 (lub PB23) - Poniżej 90,00 kWh/100 km 5. Wyjście bezpieczeństwa - Luk dachowy oraz szyby boczne Z kolei zamawiającym zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 4.300.000,00 PLN brutto / 3.495.934 PLN netto, co daje kwotę 1.747.967 PLN netto na jeden autobus. Z kolei zamawiający zamierzał przeznaczyć 4 300 000,00 zł na sfinansowanie zamówienia. Czyli mieliśmy przekroczenie o 371 tys. zł, które dla gminy okazało się nie do przejścia i stąd unieważnienie całego postępowania.
ZA DRUGIM RAZEM
SWZ ogłoszonego 3 lutego przetarg był kopią wcześniejszego postępowania. Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano takie same jak za pierwszym razem: Parametry techniczne i eksploatacyjne / Waga: 40 / Cena - Waga: 60. Termin dostawy wyznaczono na 11 m-cy od daty podpisania umowy. 1 marca do mrągowskiego postępowania przystąpiła ponownie tylko jedna firma - ARP E-Vehicles, która zdecydowała się na obniżenie ceny swojej oferty – do 4 305 000,00 zł PLN brutto / 3.5000.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu Pilea 10E na poziomie 11.750.000 netto. Do tego wykonawca zadeklarował: 1. Zabudowa magazynów energii – Poza dachem autobusu (wszystkie baterie) 2. Ogrzewanie - Hybrydowe (elektryczne i olejowe) 3. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych - Autobus niskopodłogowy (100% niskiej podłogi) 4. SORT 2 (lub PB23) - Poniżej 90,00 kWh/100 km 5. Wyjście bezpieczeństwa - Luk dachowy oraz szyby boczne
Z kolei zamawiający cały czas zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 4.300.000,00 PLN brutto / 3.495.934 PLN netto, co daje kwotę 1.747.967 PLN netto na jeden autobus. I ta oferta została wczoraj przyjęta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MRĄGOWSKIE ELEKTROBUSY
Zamawiane przez Mrągowo autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 8,5 m do 9,5 m i wysokości maksymalne 3,4 m. Wymiana pasażerów odbywać się miała przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0. Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub super kondensatorach, lub innych urządzeniach pozwalających na efektywne wykorzystanie zgromadzonej w nich energii elektrycznej. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to minimum 200 kWh. Ma ona pozwalać na przejechanie co najmniej 240 km na pełnym naładowaniu. Magazyn energii elektrycznej powinien być doładowywany podczas jazdy autobusu energią elektryczną wygenerowaną podczas hamowania (rekuperacja energii). Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez wtyczkę typu plug-in ze standardowej sieci elektrycznej.
W przedziale pasażerskim znajdą się fotele, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego. Mają być wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, która z kolei powinna być odporna na ścieranie i zabrudzenie oraz niepalna. Stanowisko pracy kierowcy to wydzielona kabina typu półzamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w blat lub kołyskę do przyjmowania gotówki, otwory komunikacyjne w szybie drzwi i kabiny kierowcy.
System informacji pasażerskiej stanowić mają tablice kierunkowe funkcjonujące w oparciu o diody LED koloru białego oraz wewnętrzny wyświetlacz funkcjonujący w oparciu o diody LED koloru czerwonego prezentujący np. numer linii, kierunek, informacje, reklamy, a także system automatycznej informacji głosowej o trasie pojazdu.