Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

AMZ z gotowymi autobusami dla Krakowa

infobus
14.07.2014 20:57

Jeszcze w tym tygodniu firma Mobilis odbierze pierwsze autobusy AMZ CitySmile 10 i 12 LF, które od 1 sierpnia rozpoczną regularną obsługę miejskich linii w Krakowie. To łącznie 29 pojazdów i jednocześnie największy w historii autobusowy kontrakt AMZ-Kutno. Dla producenta zrealizowane zgodnie z harmonogramem zamówienie to ogromny sukces, które otwiera przed firmą możliwość startowania w większości autobusowych przetargów w Polsce. Do tej pory spółka była skutecznie z nich eliminowania poprzez brak wymaganego doświadczenia. Teraz to się zmieni i można powiedzieć, że AMZ-Kutno awansowało do autobusowej I ligi. Warto podkreślić, że pierwsze egzemplarze z Kutna, które pojawiły się w Krakowie już w maju, wywarły na przewoźniku na tyle dobre wrażenie, że cały kontrakt został rozszerzony o dalsze 3 szt. To oznacza, że w stolicy Małopolski będzie jeździło 29 pojazdów z logo AMZ, w tym 25 szt. w wersji 12-metrowej CitySmile 12 LF i 4 szt. w wersji 10-metrowej CitySmile 10 LF. We wszystkich zamówionych egzemplarzach zostały zastosowane silniki Cummins ISB6.7 Euro 6 o mocy 209 kW (284 KM). Jednostki te korzystają z dodatkowej technologii układu recyrkulacji spalin (EGR) i turbosprężarki o zmiennej geometrii (VGT), która została dopasowana do dotychczasowego systemu oczyszczania spalin bazującym na filtrze cząstek stałych oraz układu SCR. Kombinacja tych systemów zapewnia spełnienie restrykcyjnej normy emisji spalin. Najnowsze silniki współpracują z automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIWA.6.

 Autobusy AMZ-Kutno gotowe na przejazd do Krakowa Autobusy AMZ-Kutno gotowe na przejazd do Krakowa Autobusy AMZ-Kutno gotowe na przejazd do Krakowa
–„To pierwszy tak duży kontrakt na dostawę nowych autobusów zrealizowany przez AMZ-Kutno –powiedział Jarosław Stachowski, wiceprezes zarządu AMZ-Kutno. –Do tej pory wykonaliśmy po kilka egzemplarzy dla firm MZK Kutno, Warbus Warszawa oraz na eksport –dla Szwecji i Niemiec. Krakowski kontrakt dla Mobilisa to milowy krok w naszej strategii osiągnięcia poziomu autobusowej produkcji na poziomie 60 -100 szt. rocznie. Uzyskane referencje zdecydowanie przybliżą nas do tego celu. Co do infrastruktury przy realizacji tego kontraktu to nie wprowadziliśmy większych zmian w istniejący system produkcyjny. Niedawno wybudowane autobusowe hale zostały tak zaprojektowane, aby mogły one udźwignąć docelowy poziom produkcyjny. Dzięki temu nie musieliśmy nic tutaj zmieniać. W zakresie zatrudnienia to wzrosło ono nieznacznie i przede wszystkim staraliśmy się wykorzystać nasz dotychczasowy potencjał.”Zgodnie z zawartą umową krakowskie pojazdy AMZ będą obsługiwane przez stację serwisowa Mobilis w Krakowie, która uzyskała wewnętrzną autoryzację. Wymagało to m.in. przeprowadzania odpowiednich szkoleń oraz dostawy niezbędnego oprzyrządowania i dokumentacji.