Amsterdam znowu na elektrycznych zakupach. GVB!
Po rekordowym kontrakcie na sto przegubowych autobusów elektrycznych,stolica Holandii ponownie stawia na elektromobilność i markę VDL.
Tym razem to samorządowa firma GVB podpisała umowę na zakup 31elektrycznych autobusów VDL Citea i to z opcję rozszerzenia zamówienia o kolejnych69 egzemplarzy. Razem znowu sto sztuk. Podstawowy kontrakt obejmuje:
-
9 szt. standardowych modeli Citea SLF-120 Electric opojemności 31 miejsc siedzących;
-
22 szt. przegubowych modeli Citea SLFA-180 Electric o pojemności47 miejsc siedzących.
Firma VDL Bus & Coach będzie również odpowiedzialna zawdrożenie infrastruktury ładowania. 31 pojazdów zostanie wykorzystanych wramach transportu miejskiego w Amsterdamie. Projekt jest realizowany w ścisłejwspółpracy między Transport Region Amsterdam, gminą Amsterdam, GVB i VDL.
Mówią obie strony
-„Jesteśmy bardzo dumni, że dzięki dostarczeniu naszychelektrycznych autobusów transportu publicznego przyczyniamy się do dalszejredukcji emisji CO2 w mieście, a tym samym cel – czystszy Amsterdam – jestcoraz bliżej. Ambicje GVB w zakresie świadczenia elektromobilnych usług są dostosowanedo wymogów VDL, a odnowiona współpraca z tym przewoźnikiem symbolizuje wzajemnezaufanie między naszymi organizacjami” – powiedział Willem van der Leegte,prezes zarządu VDL Groep.
Z kolei Alexandra van Huffelen, dyrektor zarządzający GVB,powiedziała: -„Jest to pierwszy krok w kierunku uczynienia naszej flotyautobusowej bardziej zrównoważoną. Dla nas – jako operatora transportumiejskiego – zakup pierwszych 31 autobusów elektrycznych od VDL oznacza, żeprzyczyniamy się do czystszego powietrza w Amsterdamie i zmniejszeniawłasnych emisji CO2. W nadchodzących latach zastąpimy całą naszą flotęautobusową, czyli około 200 pojazdów, autobusami o zerowej emisji, którymibędziemy mogli wygodnie i bezproblemowo transportować naszych pasażerów.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejne elektryki w Amsterdamie
Najnowsze zamówienie zostanie zrealizowane do 2020 r. Wówczas elektryczne autobusy wyrusza na linienr 15, 22 i 36 – wszystkie z punktamipoczątkowymi i końcowymi na stacji Sloterdijk, gdzie będą ładowane siedmiomaszybkimi ładowarkami. Z kolei w nocy akumulatory będą całkowicie ładowane 31wolnymi ładowarkami w zajezdni GVB West.
Wszystkie modele Citea dla GVB będą wyposażone w pantografdachowy i najnowszą technologię akumulatorów. Dostępność operacyjna autobusówelektrycznych zostanie zmaksymalizowana dzięki zoptymalizowanej koncepcjiszybkiego ładowania.
Pojazdy przegubowe VDL Citeas SLFA-180 dla GVB będąwyposażone w system akumulatorów o pojemności 288 kWh, a wersje Citea SLF-120otrzymają baterie o pojemności 216 kWh.
Na koniec dodajmy, że GVB jest komunalną spółką transportupublicznego w Amsterdamie. Każdego dnia przewozi około 843,000 pasażerów – wmetrze, tramwaju i autobusie oraz na pokładach promów.
„