Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Amsterdam z największą flotą autobusów elektrycznych w Europie

infobus
28.03.2018 17:00

28 marca 2018 r. Connexxion, Vervoerregio Amsterdam iSchiphol zaprezentowały największą europejską flotę autobusów elektrycznych – stoelektrycznych przegubów VDL Citea SLFA-180 Electric. Teraz ten poziom możeprzebić tylko MZA Warszawa.

Elektryczna armada wyruszy na trasy 1 kwietnia. 100elektrobusów zostanie oddanych do użytku na lotnisku Schiphol i wokół niegooraz na liniach w ramach koncesji Amstelland-Meerlanden.

-„Jestem niezwykle dumny z tego wielkiego osiągnięcia. I to zgodniez czasem. To nie byłoby możliwe bez doskonałej współpracy z Vervoerregio Amsterdam, gminą Amsterdam, Schipholi VDL. Dzięki tej współpracy gmina Amsterdam jest gotowa na przyszłość.” – powiedział Bart Schmeink, CEO Transdev Netherlands.

30 tys. km dziennie

100 elektrycznych przegubów VDL pokona 30 000 km dziennie.Autobusy będą dostępne w ramach 6 linii, 24 godziny na dobę. Dostępność operacyjnaautobusów elektrycznych została zmaksymalizowana dzięki zoptymalizowanejkoncepcji szybkiego ładowania. Pokładowe akumulatory mają pojemność 169 kWh imogą być ładowane z mocą do 420 kW. Oznacza to, że całkowicie rozładowanabateria może być naładowana i gotowa do następnej podróży w ciągu maksymalnie 20minut. W ten sposób przestój ładowania zostaje ograniczony do minimum.

Oprócz 23 szybkich ładowarek Heliox (450 kW) zlokalizowanychw 4 strategicznych punktach ładowania na terenie zajezdni, przygotowano równieżnocne, wolne ładowanie oparte na 84 wolnych ładowarkach Heliox (30 kW). Każdejnocy autobusy są ładowane i wstępnie podgrzewane, aby następnego rankarozpocząć pracę z pełną baterią i ciepłym wnętrzem. Szybkie ładowanie odbywasię za pomocą pantografu na dachu autobusu. Awaryjnie Connexxion posiada też 2 mobilneładowarki (25 kW).

Dwie wersje Citea

Connexxion odebrał autobusy VDL Citea SLFA-180 Electric wdwóch wersjach:

  1. autobusy R-Net mają 3-drzwiową konfigurację, standardowydesign Citea i oferuję 50 miejsc siedzących. Te autobusy zostaną wprowadzone doeksploatacji na 4 liniach wysokiej częstotliwości R-Net między Uithoorn,Amstelveen, Schiphol, a centrum w Amsterdamie.

  2. autobusy Schipholnet mają 4-drzwiowa konfigurację i futurystycznywygląda dla sieci BRT. Pojazdy pojawią się na 12 liniach w Schiphol i wokółniego.

Doświadczenia z Eindhoven

W amsterdamskim projekcie, Connexxion i VDL wykorzystałyswoje wcześniejsze doświadczenia z wdrożenia 43 elektrycznych przegubowców VDL CiteaSLFA-180 Electric w Eindhoven. Od 11 grudnia 2016 każdy z tych pojazdówprzejeżdża ok. 350 kilometrów dziennie. Łącznie te 43 autobusy pokonały już prawie4 miliony kilometrów.

Na koniec dodajmy, że firma Connexxion (należąca do koncernuTransdev) będzie obsługiwała linie w ramach koncesji Amstelland-Meerlands do 11grudnia 2027 r. Obecnie 100 elektrycznych autobusów jest pierwszym etapemprzejścia na zielony tabor. Kolejny próg to 258 autobusów o zerowej emisji w2021 r.