Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Amerykanie przejmują brytyjskie autobusy. NFI ma ADL!

infobus
29.05.2019 07:00

Amerykańska Grupa NFI przejęła markę Alexander Dennis i chcestworzyć konkurencję dla Daimlera w zakresie globalnej produkcji autobusów iautokarów.

Wiodący brytyjski producent autobusów i autokarów – AlexanderDennis Limited (ADL) został przejęty przez NFI Group Inc., największego inajbardziej wszechstronnego producenta autobusów i autokarów w AmerycePółnocnej. Tym samym ta transakcja zapewniła Amerykanom dostęp do autobusowychrynków m.in. w Wielkiej Brytanii, Hongkongu i Europie. Pamiętajmy też, że ADLto największy na świecie producent piętrowych miejskich autobusów. Firma zsiedzibą w Szkocji, zatrudnia ponad 2500 osób, a na całym świecie jeździ ponad31 000 pojazdów tej marki – m.in. w Wielkiej Brytanii, Irlandii, kontynentalnejEuropie, Hongkongu, Singapurze, Malezji, Nowej Zelandii, Meksyku, Kanadzie iStanach Zjednoczonych. I najważniejsze – Alexander Dennis działa na autobusowym rynku od ponad 100 lat .

Zasady fuzji

ADL zachowa swoją własną markę i dyrektora naczelnego – ColinaRobertsona, który od ponad 10 lat przewodzi firmie. Także dyrektor finansowy,Michael Stewart nadal będzie pracował dla ADL i teraz – także dla NFI.

Główni akcjonariusze ADL, w tym Colin Robertson i MichaelStewart, zachowują udział w kapitale zakładowym, ponieważ w ramach transakcjizostały wydane im akcje NFI Group Inc.

Firma nadal będzie produkować jedno- i dwupokładowe autobusypod marką Alexander Dennis oraz autokary pod marką Plaxton.

Nowe możliwości

Dzięki przejęciu ADL, NFI ma w swoim portfolio teraz takieautobusowej marki jak: New Flyer (autobusy międzymiastowe), ARBOC (autobusyniskopodłogowe i midibusy) , MCI (autokary) i NFI Parts (części, wsparcie iserwis).

Łącznie Grupa NFI zatrudnia 6300 osób w zakładach w Kanadzie i StanachZjednoczonych.

-„NFI chce zostać globalnym producentem autobusów” – podkreśliłPaul Soubry, prezes i dyrektor generalny NFI. – „A ADL jest największymproducentem autobusów w Wielkiej Brytanii i numerem jeden na świecie podwzględem liczby autobusów dwupokładowych, z ugruntowała międzynarodową obecność.Dlatego jesteśmy zachwyceni, że ADL dołączył do rodziny NFI. Transakcja ta będzienapędzi naszą działalność poprzez połączenie wspólnych sił w zakresie inżynierii,sprzedaży, rozwoju nowych produktów i produkcji. „

Z kolei dyrektor naczelny ADL, Colin Robertson, powiedział:

-„Jesteśmyniesamowicie dumni z rozwoju i sukcesu ADL w ciągu ostatnich 15 lat i cieszęsię, że teraz nasz zespół ADL dołączył do NFI. Jesteśmy przekonani, że naszeskonsolidowane siły poprawią wiodącą pozycję NFI na rynku w Ameryce Północnej ijednocześnie poprawiając globalną ofertę NFI, dzięki połączonej wiedzytechnicznej, partnerstwu dostawców, know-how w zakresie pojazdów elektrycznychi platformom posprzedażowym.”

Wyniki ADL i NFI

Od momentu powstania – w 2004 r. – ADL wykazywał staływzrost sprzedaży. W 2018 r. ADL osiągnęła przychody w wysokości 631 mln GBP,które rosły w tempie 10,5% rocznie od 2010 r. W tym czasie firma dostarczyła ponad2500 autobusów i autokarów.

Natomiast NFI posiada obecnie ponad 105 000 autobusów iautokarów na całym świecie. W roku finansowym zakończonym 30 grudnia 2018 r., NFIosiągnął przychody w wysokości 2,5 mld USD (i pro-forma z ADL w wysokości około3,3 mld USD).

Na zdjęciu powyżej jest Paul Soubry, prezes i dyrektorgeneralny NFI oraz Colin Robertson, dyrektor wykonawczy ADL.