Alstom testuje swój elektryczny autobus w Hiszpanii [FILM]
Jeden z najbardziej oryginalnychelektrobusów w Europie – Alstom Aptis – przejdziesześciotygodniowy roadshow do Hiszpanii. Elektrobus będzie testowany przezprzewoźników w Barcelonie, Madrycie i Vigo.
Pierwszy test operacyjny rozpoczyna się w styczniu,w Barcelonie, przed wielkim finałem w Madrycie 4 lutego. Następnie roadshowbędzie następnie kontynuowany w Vigo od 14 do 22 lutego.
-„Cieszymy się, że Aptis wzbudza zainteresowaniewśród hiszpańskich miast. Roadshow będzie wspaniałą okazją, aby po raz kolejnyzademonstrować jego wyjątkowe i przełomowe możliwości. Nie byłoby to oczywiściemożliwe bez realnego zainteresowania hiszpańskich samorządowców nowymirozwiązaniami służącymi jutrzejszej mobilności” – powiedział AntonioMoreno, prezes Alstom w Hiszpanii.
Europejskie tournée
Hiszpański pokaz Aptisa będzie zjednej strony polegać na prezentacji pojazdu w siedzibach klientów, zaś zdrugiej na testach w rzeczywistych warunkach operacyjnych. Ma to na celu ocenęspecyficznych cech Aptis w otoczeniu miejskim, jego systemu opłat, jegoautonomii i wydajności.
Wcześniej konstrukcja została wten sposób zaprezentowana we Francji, Belgii, Holandii i Niemczech. Czekamy naPolskę.
Z tramwajów do autobusów
Aptis to elektryczny autobus inspirowany tramwajem,czyli tym czym Alstom zajmuje się na co dzień. Niska podłoga w całym pojeździei szerokie podwójne drzwi umożliwiają płynny przepływ pasażerów i łatwy dostępdla wózków inwalidzkich i wózków. Panoramiczne okna z przodu i z tyłu autobusuzapewniają o 20% więcej powierzchni okien niż w konwencjonalnym autobusie, atakże dodatkową część pasażerską z tyłu.
{https://www.youtube.com/watch?v=0ePFe62XarU}
Skrętny jak Aptis
Pojazd świetnie wpasowuje się w otoczenie miejskiedzięki dwóm osiom kierowanym, które minimalizują promień skrętu i ślad nadrodze (-25% w porównaniu do konwencjonalnego autobusu). To przydaje się szczególniena przystankach autobusowych. Tutaj kierowca może skorzystać z automatycznego systemuparkowania, który zmniejsza przestrzeń wymaganą do zaparkowania (a tym samympozostawiając dodatkową przestrzeń dla innych pojazdów) i zwiększa dostępnośćdla pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W nocy elektrycznego Aptisa można ładować w zajezdni.Alstom zapewnia również rozwiązanie ładowania w ciągu dnia na końcu każdejlinii. To szybkie ładowanie za pomocą odwróconego pantografu lub SRS -innowacyjnego systemu ładowania statycznego firmy Alstom.
Zdaniem koncernu dziękizredukowanym kosztom serwisu oraz dłuższemu okresowi eksploatacji niż klasycznyautobus (20 lat), całkowity koszt posiadania Aptis jest równy kosztowi dzisiejszychpojazdów z silnikami wysokoprężnymi.
{https://www.youtube.com/watch?v=O9Gwlhw75PA}
„