Alstom sprzedaje pierwsze autobusy elektryczne [FILM]
Od momentu premiery w marcu 2017 r., cztery prototypowekonstrukcje elektrycznych autobusów Alstom Aptis przejechały ponad 40 000kilometrów. Teraz mamy pierwszego klienta – CTS Strasburg.
8 marca Alstom otrzymał pierwsze zamówienie na swój oryginalnyautobus elektryczny Aptis. Kontrakt złożyła strasburska firma transportowa CTS(Communauté des Transports Strasbourgeois). Zamówienie obejmuje:
-
12 egzemplarzy Aptis,
-
o długości 12 metrów
-
z układem drzwi 2-2-2
Jednocześnie Aptisy będą pierwszymi autobusami elektrycznymiwe flocie CTS.
Oryginalny jak Aptis
Dzięki innowacyjnej konstrukcji Aptis oferuje sporo nowychwrażeń dla pasażerów. Jego system „cumowania”, czyli parkowanie na przystankuzapewnia optymalne dopasowanie do nawierzchni, a w pełni niska i całkowiciepłaska podłoga oraz szerokie podwójne drzwi umożliwiają łatwe przemieszczaniesię potoków pasażerskich.
Kolejny wyznacznik to przestronność – Aptis oferuje o 25%więcej przestrzeni okiennej niż standardowy autobus, a cała tylna część pojazdupełni funkcję wypoczynkową z panoramicznym widokiem na miasto. Dodajmy, że Aptiszostał zaprojektowany przez zespół Alstom z siedzibą we francuskim Hangenbieten,w Alzacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Strasburski standard
-„Jesteśmy bardzo dumni, że otrzymaliśmy to pierwszezamówienie na Aptis. Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzył nas CTS”, mówiJean -Baptiste Eyméoud, prezes Alstom we Francji.
Pojazdy zamówione przez Strasburg są przeznaczone do wolnegoładowania – w nocy w zajezdni. Aptis jest również dostępny do ładowania nakońcu każdej linii, gdy jest to konieczne, przy użyciu rozwiązań ładowanianaziemnego (SRS) lub ładowania przez odwrócony pantograf.
Na koniec warto zwrócić uwagę na fakt, że Alstom bardzoliczy na centralne zamówienia wspierane przez francuski rząd. Od września 2018r. istnieje możliwość uproszczonego zamawiania autobusów elektrycznych przez CATP,czyli francuski centralny urząd ds. zamówień publicznych. To odniesieniepozwala organom członkowskim zamawiać – np. pojazdy Aptis – bezpośrednio zCATP, unikając długich procedur. Z tej procedury mogą korzystać władze lokalnew ramach zakupów publicznych.
{https://www.youtube.com/watch?v=hMjZS0dz25A}
„