Akcja-akceptacja w Łomiankach na dwa diesle
17 lutego Komunikacja Miejska w Łomiankach dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów 12-metrowych niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym.
Innej decyzji być nie mogło i przewoźnik wybrał propozycję Solaris Bus &Coach.
W budżecie
Zamawiający przeznaczył na realizację swojego autobusowego zamówienia kwotę 2.600.000 zł brutto / 2.113.821 zł netto. Jedyną ofertę i to mieszczącą się w budżecie złożył Solaris Bus &Coach, który wycenił dwa autobusy typu Urbino 12 na kwotę 2.590.380 zł brutto / 2.106.000 zł netto. Daje to cenę jednego autobusu z 36-miesięczną gwarancją na poziomie 1.053.000 zł.
Poniżej przestawiamy ocenę najnowszej oferty Solarisa:
Dobra współpraca
Przypomnijmy, że będzie to kolejna dostawa „jamników” dla Łomianek. Ostatnia miała miejsce z początkiem listopada 2020 roku, kiedy flota KM wzbogaciła się o dwa autobusy Solaris Urbino 12 wyposażone w silniki Cummins EURO 6. Autobusy posiadają dodatkowo blokady alkoholowe, klimatyzację, system monitoringu, łączność radiową, GPS, biletomat, kasowniki i system informacji pasażerskiej zgodny ze standardami ZTM Warszawa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dwa najnowsze autobusy powinny trafić do podwarszawskiego przewoźnika w przeciągu 7 miesięcy od podpisania umowy i będą podobnie wyposażone, jak zeszłoroczne modele.
Przewoźnik z Łomianek dysponuje w tym momencie 38 autobusami, w tym 2 sztuki Autosan Sancity 9LE, 4 sztuki Mercedes Sprinter, 3 sztuki Jelcz M121, 2 sztuki Ursus CS12, 25 sztuk Solaris Urbino 12 i 2 sztuki Solaris Urbino 12 electric.
Nowa linia
1 marca KM Łomianki planuje uruchomienie nowej linii nr 850 łączącej stację Metra Słodowiec przez Łomianki i Czosnów z Cybulicami Dużymi.
Autobusy będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach, zapewnią mieszkańcom gminy Łomianki połączenie nie tylko ze Szpitalem Bielańskim czy linią metra (stacja Słodowiec), ale także umożliwią bezpośredni dojazd do różnych instytucji mieszczących się w obrębie ul. Marymonckiej, m.in. do szkół.
W kierunku Warszawy autobusy kursować będą bezpośrednio ul. Marymoncką, natomiast w kierunku powrotnym skręcą z Marymonckiej w ul. Przy Agorze i dalej w Kasprowicza, aby zabrać również pasażerów z przystanku Metro Młociny. Linia 850 będzie działać w dni powszednie przez cały dzień. Wycofana natomiast zostanie linia nr 10.