Akasol prawdopodobnym dostawcą akumulatorów do e-busów Van Hool
Niemiecki producent Akasol poinformował o nowym kontrakcie, podpisanym „z największym producentem autobusów i pojazdów użytkowych z Belgii”, o wartości dwucyfrowych milionów euro.
VAN HOOL KONTRAHENTEM?
Chociaż nie podano tego wprost, wskazanym producentem, z którym Akasol podpisał umowę powinien być Van Hool, ponieważ komunikat prasowy Akasol stwierdza, że liczba pracowników wynosi „około 4000, a zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Belgii i Europie Wschodniej” (Van Hool ma zakłady w Macedonii) i stwierdza, że klient również koncentruje się na Ameryce Północnej, gdzie dostarczył pierwszą partię autobusów elektrycznych.
Akasol dostarczy drugą i trzecią generację wysokoenergetycznych systemów akumulatorowych do nowego w pełni elektrycznego autobusu miejskiego klienta w latach 2021-2026. Akasol będzie początkowo dostarczał drugą generację wysokowydajnych systemów akumulatorowych AKASystem 15 OEM 50 PRC. Produkcja seryjna systemów ma się rozpocząć w IV kwartale 2021 roku w zakładzie produkcyjnym AKASOL w Langen w południowej Hesji. Najpóźniej do 2022 r. belgijski klient planuje wyposażyć swoje elektryczne autobusy miejskie w nowe, bardzo wysokoenergetyczne systemy akumulatorów producenta z Darmstadt.
WSPÓŁPRACA W WIELU PŁASZCZYZNACH
Nowa umowa ramowa z belgijskim klientem jest sukcesem Akasol pod wieloma względami, podkreśla Sven Schulz, dyrektor generalny Akasol: „Elektryfikacja transportu miejskiego jest ważnym elementem na drodze do bezemisyjnej mobilności -mobilności dla autobusów".
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Nowy klient chce w przyszłości wyposażyć w produkty Akasol swoje autobusy wodorowe” – dodał Schulz. Ponadto w dłuższej perspektywie może pojawić się dalszy potencjał cross-sellingu, jeśli belgijski producent zelektryfikujae inne segmenty swojego portfolio – takie jak naczepy czy cysterny.