Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ADL o autobusach dla PolskiBus.com

infobus
08.10.2013 09:36

Podczas konferencji prasowej w Birmingham prezes Alexander Dennis Limited (ADL), Colin Robertson odniósł się do najnowszego zamówienia polskiego przewoźnika na zakup 20 szt. autokarów Plaxton Elite-i oraz przedstawił dalsze plany rozwoju firmy. Dla brytyjskiego producenta polski kontakt o wartości 7 mln GBP to kolejny ważny krok w kierunku rozszerzania swojej oferty i możliwości sprzedaży pojazdów poza Wyspami. Łącznie opiewa ono na zakup 20 szt. piętrowych autokarów Plaxton Elite na podwoziach Volvo B11R 6×2 w wersji przystosowanej do prawostronnego ruchu. Premiera tego modelu –w wersji z układem kierowniczym po prawej stronie –miała miejsce w zeszłym roku w Birmingham. Po tak krótkim okresu czasu ADL może teraz świętować zdobycie największego zamówienia na ten model i to w wersji kontynentalnej, co jest bardzo ważnym elementem strategii producenta. Wszystkie pojazdy dla PolskiBus.com zostaną przekazane w okresie wakacyjnym w 2014 r. i będą służyły do obsługi ruchu pomiędzy polskimi miastami. –„To kolejny przełom w historii ADL –powiedział Colin Robertson. –Naszą ofertę wybrał jeden z najszybciej rozwijających się przewoźników autobusowych w Europie. Od momentu powstania PolskiBus.com przewiózł pięć milionów pasażerów. Taka dynamika jak najbardziej odpowiada naszym wartościom i aspiracjom oraz daje nam unikalną możliwość wejścia na rynek kontynentalnej części Europy.’ Podsumowując –można powiedzieć, że Polska staje się drzwiami dla brytyjskiego przemysłu autobusowego na drodze do podboju całej Europy.

Plaxton LeopardPlaxton Panther
Zamówienie polskiego operatora wpisuje się w pasmo ostatnich sukcesów marki Plaxton (należącej od 2007 r. do koncernu ADL). Podczas konferencji Colin poinformował o kolejnym wygranym przetargu ogłoszonym przez brytyjskie Ministerstwa Obrony Narodowej. Tym razem kontrakt o wartości 13 mln GBP dotyczy zakupu aż 80 szt. nowych autokarów. Wśród nich 59 szt. to premierowe modele Plaxton –Leopard i Panther. –„To już drugie zamówienie Ministerstwa Obrony wygrane przez Plaxton w krótkim odstępie czasu. Z zeszłym roku rząd odebrał od nas podobną liczbę autokarów tej marki –podkreślił Colin Robertson. –Nie ma lepszej rekomendacji niż ponowny zakup, co najlepiej mówi o jakości, dostępności części zamiennych i terminowości dostaw. Dla nas to także powód do dumy, że przejęta przez nas w 2007 r. marka Plaxton tak doskonale radzi sobie na rynku.”
Plaxton ElitePlaxton ElitePlaxton ElitePlaxton Elite
Wchodząc w segment autobusów miejskich Robertson potwierdził, że w ostatnich tygodniach ADL otrzymało zlecenia na dostawę 250 szt. modelu Enviro200, z czego najwięcej ze strony firmy NZ Bus z Nowej Zelandii. To oznacza, że już niedługo flota tego typu autobusów operujących w regionach Auckland i Wellington wzrośnie do poziomu 400 szt. Kolejny sukces do zakup przez RATP 15 szt. piętrowych Enviro400 z otwartym górnym pokładem do obsługi trans turystycznych po Nowym Jorku. Colin Robertson odniósł się również do ostatniego rozdania Green Bus Fund, czyli brytyjskiego funduszu wpierającego alternatywne rozwiązania w autobusach komunikacji miejskiej. W ramach tego programu zostało zakupionych blisko 2000 szt. pojazdów hybrydowych, czyniąc z Wielkiej Brytanii hybrydowego lidera w Europie. Lwią część tych „zielonych”zamówień wygrało właśnie ADL, które za moment przekaże 700. egzemplarz pojazdu z napędem hybrydowym. Przy okazji Robertson zaapelował do rządu, aby kontynuował w przyszłości dotowanie zakupów autobusów hybrydowych i tym samym nie zastopował wielomilionowych inwestycji poczynionych prze producentów w zakresie rozwoju napędów bezemisyjnych. Jednocześnie zapowiedział, że ADL jest w tracie realizacji projektu o wartości 3,2 mln GBP, który już w 2014 r. zaowocuje gotową konstrukcją elektrobusa. Podstawą jego sukcesu ma być indukcyjne ładowanie, aby w ten spełnić wymagania przewoźników o zakresie 18-godzinnej dyspozycyjności pojazdu. Co ważne – ADL nie rezygnuje tutaj z technologii hybrydowej, a zmienia jej proporcje w cyklu eksploatacji pojazdu –teraz czysty napęd elektryczny ma zapewnić 70% czasu obsługi pojazdu, a hybrydowy –30%.-„Virtual Electric”ma wypełnić lukę na hybrydowym rynku, stając się alternatywą wobec pojazdów z ciężkimi bateriami. –„Elektryczne autobusy są przed nami na horyzoncie, a my jesteśmy na właściwej drodze ku nim”–powiedział Colin Robertson. Realizacja elektrycznego programu to nie jedyne wyzwanie czekające na ADL w przyszłym roku. Firma chce wdrożyć nową miejską rodzinę oraz umocnić swoją globalną pozycję, aby tym samym zapewnić sobie stabilniejszą podstawę na zmiennych krajowych rynkach autobusów.