Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

ADL i technologia „Arrive-and-go”

infobus
21.03.2013 09:49
Alexander-Dennis potwierdził uzyskanie zamówień na 125 autobusów hybrydowych „Arrive-and-Go”. Wszystkie zamówione pojazdy to dwupokładowe autobusy Enviro 400, a łączna wartość zamówień wynosi 40 milionów funtów. Autobusy trafią do Manczesteru, Yorkshire i Londynu, do takich przewoźników, jak Stagecoach, London United, London General i Metroline. Jak wyjaśnił rzecznik prasowy Alexander-Dennis Limited, autobusy hybrydowe tego producenta najnowszej generacji wyposażone są w technologię „Arrive and go”, która wyłącza silnik Diesla, kiedy prędkość spada poniżej 4 mil na godzinę (ok. 6,5 km/h) oraz uruchamia go ponownie po osiągnięciu prędkości 7 mil na godzinę (ok. 11,3 km/h). Szereg prototypów wyposażonych w tego rodzaju napęd przeszło wielomiesięczne testy w Manczesterze, Londynie i Birmingham, które wykazały nawet o 6% większe ograniczenie emisji dwutlenku węgla w stosunku do 30-35% redukcji uzyskanej w hybrydach poprzedniej generacji.
ADL Enviro 400ADL Enviro 400
„Zawsze uważaliśmy, że droga do zerowej emisji spalin to droga ewolucyjna –powiedział rzecznik prasowy Alexander-Dennis Limited. –We współpracy z naszym partnerem technologicznym, firmą BAE Systems, opracowaliśmy rozwiązanie, które można uznać za kolejny krok w tym kierunku Jesteśmy przekonani, że szeregowa technologia hybrydowa to obecnie jedyne rozwiązanie stanowiące krok w kierunku zeroemisyjnych autobusów, które są oszczędne, a jednocześnie potrafią sprostać, wymaganym od nich, 14-godzinnym cyklom eksploatacji –mówi rzecznik. –Naszym kolejnym celem jest dalsze zbliżenie się do zerowego poziomu emisji spalin, które przyczyni się także do ograniczenia zużycia paliwa oraz czasu wyłączenia pojazdu z eksploatacji. Dążymy do osiągnięcia 70% czasu jazdy wyłącznie na energii elektrycznej –ale z możliwością regeneracji, dzięki czemu autobus będzie zdatny do intensywnej eksploatacji –bez doładowywania co kilka godzin, bez konieczności ładowania przez całą noc. Technologię tę określamy jako „Elektryczność wirtualna”–podkreślił rzecznik prasowy Alexander-Dennis Limited.
ADL Enviro 400ADL Enviro 400
Co ciekawe, przejście z technologii „Arrive-and-Go”na technologię „Elektryczność wirtualna”nie będzie wymagała zmiany oprogramowania, a jedynie jego aktualizacji. W sposób podobny do hipermarketów, firma oferuje możliwość zakupu jednej wersji systemu, a później przejście na nowsze rozwiązanie. -„Niezupełnie jest to formuła „kup jeden –drugi otrzymasz za darmo”, ale z pewnością będzie to atrakcyjna propozycja dla tych, którzy chcą być na bieżąco z nowinkami technicznymi i są gotowi, aby już dziś zainwestować w technologię przyszłości.”–dodaje rzecznik ADL. W międzyczasie, Alexander-Dennis potwierdził, że równolegle do prac nad technologią hybrydową, firma prowadzi badania nad możliwością doładowywania akumulatorów autobusu podczas jazdy. Jest to wspólna inicjatywa Alexander-Dennis Limited, BAE Systems, producenta akumulatorów Axeon oraz Uniwersytetu Strathclyde, a wartość projektu wynosi 3,2 miliona funtów. Pierwsze, pilotażowe rozwiązania powinny pojawić się w ciągu najbliższych 12-15 miesięcy.