AdBlue z Puław
Zakłady Azotowe „Puławy”SA pracują nad projektem umożliwiającym wytwarzanie AdBlue (32,5% wodnego roztworu mocznika), którym zainteresowany jest przemysł motoryzacyjny w związku z zaostrzeniem unijnych norm regulujących emisję spalin w silnikach Diesla.
Plan działania
13 listopada 2005 roku została uruchomiona procedura zakupu licencji dla znaku towarowego AdBlue®. W grudniu 2005 roku wykonano w ZAP Raport zawierający analizę rynku, ocenę konkurencji, logistykę, ustawodawstwo, badanie patentowe oraz założenia techniczne do realizacji koncepcji produkcji.
Program produkcji AdBlue w ZAP zakłada dwuetapową realizację przedsięwzięcia. Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona produkcja pierwszych partii tego wyrobu.
– Ten etap pozwoli nam na rozpoznanie i zaistnienie na rynku AdBlue –wyjaśnia prezes ZAP Marcin Buczkowski. –Obecnie współpracujemy z naszym partnerem handlowym nad organizacją sprzedaży tego produktu.
Docelowo w drugim etapie „Puławy”myślą o osiągnięciu udziału w rynku AdBlue na poziomie 10-15%
– Na podstawie zebranych założeń wykonaliśmy analizę ekonomiczno-finansową potwierdzającą wysoką efektywność przedsięwzięcia – zapewnia prezes zarządu ZAP – M. Buczkowski
– Ten etap pozwoli nam na rozpoznanie i zaistnienie na rynku AdBlue –wyjaśnia prezes ZAP Marcin Buczkowski. –Obecnie współpracujemy z naszym partnerem handlowym nad organizacją sprzedaży tego produktu.
Docelowo w drugim etapie „Puławy”myślą o osiągnięciu udziału w rynku AdBlue na poziomie 10-15%
– Na podstawie zebranych założeń wykonaliśmy analizę ekonomiczno-finansową potwierdzającą wysoką efektywność przedsięwzięcia – zapewnia prezes zarządu ZAP – M. Buczkowski
Obecnie trwają przygotowania do prac inwestycyjnych obejmujących I etap przedsięwzięcia, które pozwolą na sprzedaż pełnowartościowego produktu już w II połowie 2006 roku.
Rynek puławskiego AdBlue
Nasze działania rozpoczniemy od rynku niemieckiego –informuje prezes M. Buczkowski –Na tym rynku już teraz planuje się określone systemy zachęt i preferencji. Na przykład samochody ciężarowe przystosowane do normy Euro 4 będą objęte zniżkami do 20% za opłaty na niemieckich autostradach. Agro Baltic jest naszym sprawdzonym kontrahentem w zakresie dystrybucji mocznika i roztworu saletrzano-mocznikowego na rynku niemieckim. Właśnie wzorce z budowania sieci dystrybucji RSM chcemy wykorzystać w tym aliansie. Naszą siłą jest perfekcyjnie dopracowana logistyka w zakresie RSM i teraz to wykorzystamy w przypadku wodnego roztworu mocznika.
Warto przypomnieć, że ZAP są światowym potentatem na rynku płynnego roztworu saletrzano mocznikowego, kontrolując ok. 20% międzynarodowego obrotu tym produktem. Z kolei 50% udziałowcem Agro Baltic GmbH jest CMF (Common Market Fertilizers S.A.) – jeden z europejskich gigantów w zakresie dystrybucji nawozów obejmujących firmy z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Bułgarii.
Warto przypomnieć, że ZAP są światowym potentatem na rynku płynnego roztworu saletrzano mocznikowego, kontrolując ok. 20% międzynarodowego obrotu tym produktem. Z kolei 50% udziałowcem Agro Baltic GmbH jest CMF (Common Market Fertilizers S.A.) – jeden z europejskich gigantów w zakresie dystrybucji nawozów obejmujących firmy z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Bułgarii.