Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ADAC rezygnuje z autobusowych przewozów

infobus
19.12.2014 20:08

 

Pod koniec listopada br. automobilklub ADAC poinformował o wycofaniu się z transportowej spółki ADAC Postbus, która oferuje ekspresowe połączenia autokarowe w Niemczech. Z kolei drugi udziałowiec firmy –Deutsche Post –zapowiada przejęcie wszystkich akcji w spółce i kontynuację działalności (pod nazwą Postbus). Spółka planuje także dalszy rozwój sieci i to już w przyszłym roku. Pasażerowie platformy ADAC Postbus nie odczują żadnych zmian w związku z rezygnacją ADAC –jedyną różnicą będzie zmiana nazwy przewoźnika. Wszystkie dodatkowe przywileje jak darmowa rezerwacja czy bezpłatny bagaż zostaną zachowane. Co ciekawe, nie do końca wiadomo jakie powody kierowały ADAC przy podjęciu decyzji o wycofaniu się z autokarowego biznesu. Przewoźnik ma aktualnie silną, czwartą pozycję na rynku przewozowym, a ostatnie badania wśród klientów pokazały, że aż 90 procent z nich jest zadowolonych z oferty firmy. W tej sytuacji wydaje się, że przyczyną mogła być wykryta w styczniu br. nieprawidłowość w ramach głosowania na ulubiony samochód. Jak się okazało wyniki konkursu zostały zmanipulowane, a co gorsza, nie była to jedyna wpadka ADAC w ostatnich latach. Ujawniony skandal stał się widoczną rysą na budowanym od lat wizerunku firmy, która jest bardzo poważana wśród Niemców. Być może stąd decyzja o wycofaniu się z branży autobusowej, aby móc w pełni skupić się na odbudowie swojej pozycji.
 ADAC rezygnuje z udziału w spółce ADAC Postbus ADAC rezygnuje z udziału w spółce ADAC Postbus
Kolejnym powodem jakim mógł kierować się ADAC to niewystarczający poziom zysków z przewozowej działalności. Rynek ekspresowych połączeń autobusowych w Niemczech jest bardzo konkurencyjny. Mimo ostatniego wzrostu liczby pasażerów (dzięki jesiennym strajkom na kolei), utrzymanie i dalszy rozwój w tej branży jest ciężkim zadaniem. Świadczy o tym ostatnie bankructwo firmy DeinBus.de, jednego z pionierów autobusowych połączeń w Niemczech po likwidacji monopolu Deutsche Bahn w 2013 r. Wcześniej, w październiku, padła firma City2City z siedzibą we Frankfurcie, w której swoje udziały miał brytyjski gigant National Express. W obu przypadkach powodem zawieszenia działalności były zbyt niskie ceny biletów. Wedługfirmy badawczejIGES, na autobusowym rynku w Niemczech działa aktualnie 28operatorów<font color="#222222">;oferują oni 249linii iokoło7100kursów w tygodniu. Cały czas liderem na tym rynku jest spółka MeinFernbus z udziałem na poziomie aż 46 procent. Kolejne miejsca zajmuje Flixbus(29%), BerlinLinienBusiICBusDeutsche Bahn(10%) i ADACPostbus(8%). Zdaniem IGES udziały nieobecnej już firmy City2City wynosiły ok. 3% procent, a DeinBus.de – 2 procent. To jak się okazało było zbyt mało, aby utrzymać się na niemieckim rynku autokarowym.