ABP, Busimport i MMI dostarczą autobusy międzymiastowe dla jasielskiego Związku
16 lutego Powiatowo-Gminny Związek Komunikacyjny w Powiecie Jasielskim poinformowało o wyborze najkorzystniejszych ofert w przetargu na zakup 9 szt. niskoemisyjnych autobusów.
Budżet tego zamówienia wynosi 6.703.500 PLN brutto, w tym 5.697.975 zł pochodzi z rządowego programu Polski Ład.
TRZY ZADANIA
Na początku przypomnijmy, że spółka PGZK-Jasiel została utworzona w 2018 roku w ramach restrukturyzacji przedsiębiorstwa PKS Jasło S.A. Aktualnie Związek zrzesza miasto Jasło oraz gminy Brzyska, Dębowiec, Jasło, Kołaczyce, Krempna, Nowy Żmigród, Osiek Jasielski, Skołyszyn i Tarnowiec. Spółka wykonuje komunikację na 23 liniach, w tym 6 liniach na obszarze Miasta Jasła. Łączna długość linii autobusowych wynosi 511 kilometrów. W 2020 r. autobusy PGZK przewiozły 1 074 165 pasażerów, z czego największy odsetek stanowili uczniowie (ponad 60 proc.) Spółka zatrudnia 80 osób, w tym 50 kierowców.
W 2021 r. przed Związkiem pojawiła się szansa na pozyskanie dofinansowania z Polskiego Ładu do zakupu tak potrzebnych nowych autobusów, co udało się skutecznie zrealizować. Za pieniądze od rządu władze spółka chce teraz zakupić 9 autobusów różnych typów.
22 grudnia ruszył przetarg, a autobusy mają być dostarczone do 3 listopada tego roku. Zamówienie z budżetem na poziomie 6.703.500 PLN brutto zostało podzielone na trzy części. W podziale funkcjonalnym z wyznaczonym budżetem wygląda to następująco:
- I część to zakup 2 sz. autobusów klasy MIDI o długości min. 8 m (z budżetem 1.222.620 PLN brutto),
- II część to zakup 4 szt. autobusów klasy MIDI o długości 10-11 m (4.152.480 PLN brutto),
- III część to zakup 3 szt. autobusów klasy MINI o długości 7 m (1.328.400 PLN brutto).
Wszystkie zamawiane autobusy mają być w wersji międzymiastowej i posiadać … niskoemisyjny napęd spalinowy Euro 6. Dodatkowo pojazdy muszą być przystosowane dla ciągnięcia przyczepy.
SZEŚĆ OFERT
28 stycznia mieliśmy powiatowy wysyp ofert i prawdziwy przekrój międzymiastowego rynku w Polsce (aczkolwiek bardzo brakuje nam tutaj Autosana):
w I części ofertę złożyła tylko firma MMI, które zaproponowała kwotę 1.215.117 PLN brutto / 987.900 PLN netto, co daje ich jednostkową cenę Iveco-MMI Thesi na poziomie 493.950 PLN netto.
w II części ofertę oferty złożyło aż trzech dostawców:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ABP Bus&Coach z ceną 3.933.540 PLN brutto / 3.198.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Iveco Crossway 10,8 na poziomie 799.500 PLN netto;
- SOR Libchavy z ceną 3 876 468 PLN brutto / 3.151.600 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model SOR C10,5 na poziomie 787.900 PLN netto;
- Scania Polska z ceną 4.083.600 PLN brutto / 3.320.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Scania-Irizar i4 10,8 na poziomie 830.00 PLN netto.
w III części mamy dwie oferty:
- Bus Trans Technik z Warszawy z ceną 1.933.560 zł / 1.572.000 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Otokar Navigo U na poziomie 524.000 PLN netto.
- Busimport PL z Gierałtowa z ceną 1.523.416 PLN brutto / 1.238.549,50 PLN netto, co daje jednostkową kwotę za model Isuzu Novo na poziomie 412.849,83 PLN netto.
Trzy wybory
16 lutego Związek wybrał następujące oferty:
- w części I - oczywiście jedyną propozycję od MMI, której przyznano 95,00 pkt (w tym cena - 60,00 pkt, okres gwarancji - 30,00 pkt , parametry techniczno-eksploatacyjne -5,00 pkt);
- w części II – z tarczą wyszła oferta ABP BUS & Coach z 99,13 pkt (w tym cena - 59,13 pkt, okres gwarancji - 30,00 pkt, parametry techniczno-eksploatacyjne - l 0,00 pkt). SOR otrzymał 95,00 pkt (w tym cena - 60,00 pkt , okres gwarancji - 30,00 pkt, parametry techniczno-eksploatacyjne -5,00 pkt), a Scania – 91,96 pkt (w tym cena - 56,96 pkt, okres gwarancji- 30,00 pkt, parametry techniczno-eksploatacyjne- 5,00 pkt).
- w części III – wybór Związku padł na ofertę Busimport, której przyznano 95,00 pkt (w tym cena- 60,00 pkt , okres gwarancji- 30,00 pkt, parametry techniczno-eksploatacyjne - 5,00 pkt). Konkurencyjny Otokar (a dokładniej firma BUS TRANS TECHNIK) otrzymała 87,27 pkt (w tym cena - 47,27 pkt, okres gwarancji - 30,00 pkt , parametry techniczno-eksploatacyjne - 10,00 pkt).
Tym samym flotę Związku zasilą jeszcze w tym roku autobusy Iveco-MMi Thesi, Iveco Crossway i Isuzu Novo.