ABB: Zasili autonomiczne elektrobusy w Singapurze
Światowylider w dziedzinie elektromobilności dostarczy szybkie ładowarki w ramachprzełomowego projektu autobusów elektrycznych bez kierowców w Singapurze.
ABB ponownie odgrywa znaczącą rolę w tworzeniu rozwiązań dlazrównoważonego transportu na świecie – wraz z firmą Volvo Buses bierze udział wnowym projekcie, tym razem dla Politechniki Nanyang (Nanyang TechnologicalUniversity, NTU) w Singapurze. ABB zapewni najnowocześniejsze systemy ładowaniaHeavy Vehicle Charger (HVC) 300P w ramach projektu przewidującego dostawy dwóchautonomicznych autobusów elektrycznych do 2019 roku.
Dla ABB jest to kolejny krok w kierunku rozwojuzrównoważonej mobilności. Kilka dni temu ogłoszono, że firma została sponsoremtytularnym Formuły E – pierwszej na świecie serii międzynarodowych wyścigów wpełni elektrycznych bolidów, którą organizuje FIA.
System szybkiego ładowania prądu stałego HVC 300P o mocy 300kW potrafi naładować akumulator w czasie od trzech do sześciu minut. Opiera sięon na otwartym standardzie do ładowania autobusów elektrycznych prądem stałymOppCharge, stosowanym obecnie w Singapurze oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Pantografyinstalowane są na pętlach krańcowych, przez co nie jest zakłóconefunkcjonowanie linii.
System HVC będzie ładował dwa elektryczne, 12-metroweautobusy Volvo 7900 Electric. Volvo i Politechnika Nanyang wykonająautonomiczny system kierowania oparty na platformie Volvo. Jest to pierwszyprojekt autonomicznego systemu Volvo w transporcie publicznym, a tego rodzajurozwiązania odniosły już sukces w kopalniach, kamieniołomach i zakładach wywozuodpadów.
Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses, wyjaśnił: „W miastach nacałym świecie obserwujemy rosnące zainteresowanie pojazdami autonomicznymi ielektrycznymi. Wraz z Politechniką Nanyang, zaliczającą się do światowejczołówki uczelni technicznych, firmą ABB i SMRT — głównym operatoremmultimodalnego transportu lądowego w Singapurze — mamy możliwość przetestowaniaróżnych rozwiązań w realistycznych warunkach, w dużym mieście o wysokichambicjach w dziedzinie transportu publicznego”.
Jeden z autonomicznych autobusów elektrycznych będzieużywany w Centrum Badań i Rozwoju Pojazdów Autonomicznych CETRAN (Centre ofExcellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) w Singapurze. W tymnowym, wyposażonym w zaawansowane technologie obiekcie badawczym naukowcy będątestować wprowadzane funkcje oraz badać, jak autobus zachowuje się w obecnościinnych uczestników ruchu drogowego. Drugi autobus będzie służył do testów wzajezdni autobusowej, przeprowadzanych we współpracy z firmą SMRT. Celemprojektu jest zapewnienie, by autonomiczne autobusy przyszłości całkowiciesamodzielnie ładowały akumulatory, jechały do myjni oraz parkowały.
Politechnika Nanyang szacuje, że do 2050 r. pojazdyelektryczne mogą stanowić aż 50 proc. wszystkich pojazdów w Singapurze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„ABB od dawna zalicza się do liderów w dziedzinie rozwijaniaproekologicznych rozwiązań. Tym projektem ponownie pokazujemy, że chcemyrozwijać branżę pojazdów elektrycznych w krajach regionu Azji i Pacyfiku”,powiedział Tarak Mehta, dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Elektryfikacji wABB. – „Dzięki wysokiej jakości systemom ładowania pojazdów elektrycznych,połączonych z platformą rozwiązań ABB Ability™, która wykorzystuje technologięchmury obliczeniowej, torujemy drogę pojazdom, które będą bardziej ekologiczne,wydajne i efektywne kosztowo.”
ABB dostarczy pierwszą z dwóch szybkich ładowarek HVC 300Ppod koniec 2018 r., kiedy rozpocznie się realizacja wspólnego przedsięwzięciafirmy Volvo Buses i Politechniki Nanyang. Autonomiczne autobusy elektryczne zostanądostarczone na początku 2019 r.
Wyniki ABB
Do dzisiaj ABB sprzedała na całym świecie już ponad 6000połączonych z chmurą stacji szybkiego ładowania prądem stałym dla elektrycznychsamochodów osobowych i pojazdów wykorzystywanych komercyjnie w transporcie drogowym.Jako promotor zrównoważonej mobilności, ABB wspiera zmagania Formuły E — międzynarodowychserii wyścigów pojazdów elektrycznych, organizowanej przez FIA.
Nowy system szybkiego ładowania, składający się z ośmiuładowarek ABB Terra 53 pojawił się również w szwajcarskim Davos. Dzięki swoimstacjom, ABB we współpracy z miastem zasila auta elektryczne jeżdżące po jegoulicach w trakcie Światowego Forum Ekonomicznego, trwającego od 23 do 26stycznia. Oprócz nowych stacji, w Davos pojawił się całkowicie elektrycznyautobus TOSA, który może naładować swoje baterie w 20 sekund. E-bus kursuje na jednejz najbardziej ruchliwych linii autobusowych. To pierwszy raz, kiedy technologiaTOSA została zastosowana w regionie alpejskim, w ekstremalnych warunkach zimowych.Autobus TOSA można zobaczyć również na ulicach Genewy, a wkrótce pojawi się wefrancuskim Nantes.
„