Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Tego chyba się nikt nie spodziewał. KIO uznało protest spółki Warbus w przetargu na obsługę linii w Elblągu i teraz to warszawski przewoźnik jest najbliżej wygranej w pakiecie nr 2, a Arriva w pakiecie nr 3. Przetarg na pakiet nr 1 zostanie powtórzony. To oznacza wielkie problemy dla dotychczasowych elbląskich przewoźników: PKS i PKA Elbląg, których oferty zostały w październiku wybrane jako najbardziej korzystne. Teraz wszystkie zostały odrzucone. Zacznijmy jednak od początku: pierwszy przetarg na obsługę linii w Elblągu zapowiadał się sensacyjnie. Wygrały go prywatne firmy DLA Wrocław i Warbus Warszawa. ZTM Elbląg unieważnił go jednak w czerwcu br. z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia i we wrześniu zorganizował powtórkę przetargu. Wówczas o elbląski kontrakt ubiegało się aż 7 oferentów. Całość została podzielona na trzy zdania, których realizacje wyznaczono na okres 01.01.2014 r. do 31.12.2020 r. 1 października br. ogłoszono wyniki, które prezentowały się następująco:
– Pakiet Nr 1 (linie nr: 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20) – o ten kontrakt ubiegało się tylko PKA Elbląg (najkorzystniejsza oferta);
– Pakiet Nr 2 (linie nr: 10, 11, 13, 17, 30, 31) –tutaj swoje oferty złożyły 3 firmy: konsorcjum PKS Elbląg i PKA Elbląg (najkorzystniejsza oferta) oraz Warbus i ALP Elbląg.
– Pakiet Nr 3 (linie nr: 7, 9, 12, 16, 21, 22, 23, 100) – tutaj do walki stanęły 3 firmy: PKS Elbląg (najkorzystniejsza oferta), Arriva oraz konsorcjum Meteor i DLA.
Taki wybór najkorzystniejszych ofert oznaczał, że ZTM Elbląg w ramach drugiego przetargu na obsługę miejskich linii wybrał dotychczasowych przewoźników (poza ALP Elbląg). Wydawało się, że miasto ominęła komunikacyjna rewolucja. Nic bardziej mylnego. Zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami każdy z oferentów mógł wnieść odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Z tej możliwości skorzystał Warbus, który złożył ofertę na pakiet nr 2. KIO w swym orzeczeniu uwzględniła to odwołanie, nakazała unieważnienie czynności wyboru oferty konsorcjum PKS i PKA oraz wykluczenie tych wykonawców (!), stwierdzając, że ich oferta nie została prawidłowo zabezpieczona wadium. Zgodnie z wyrokiem KIO, ZTM Elbląg został zobowiązany do ponownej oceny ofert złożonych w przetargu. I tutaj zaczyna się dramat firm PKA i PKS Elbląg. Ponieważ ich wadium zostało wniesione w ten sam, nieprawidłowy wg KIO sposób, wszystkie ich oferty uległy odrzuceniu, a obaj oferenci zostali wykluczeni z przetargu. Idąc dalej Zarząd wybrał ponownie najkorzystniejsze oferty w przetargu, czyli Warbusa w pakiecie kacie nr 2 oraz Arrivę w pakcie nr 3. Jednocześnie z uwagi, że w pakiecie nr 1 wpłynęła tylko jedna oferta –PKA Elbląg, postępowanie w tym zakresie zostało unieważnione i konieczne będzie przeprowadzenie nowej procedury wyboru przewoźnika, tak aby elbląska komunikacja miejska od 1 stycznia 2014 r. mogła funkcjonować bez przeszkód. I na koniec podkreślmy – procedura przetargowa cały czas trwa i oferenci mogę składać swoje odwołania do dnia 8 listopada 2013 r. Ten jednak etap odbywa się już bez udziału PKA i PKS Elbląg.