Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

672 x Citaro NGT. Madryt nie zwalnia tempa

infobus
27.09.2018 10:30

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gazziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Madrytu w ciągunajbliższych 2 lat.

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gazziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Martytu w ciągunajbliższych 2 lat. Łącznie wówczas EMTMadrid będzie posiadał w swojej flocie 672 autobusów Mercedes-Benz Citaro NGT.

Tegoroczny kontrakt to już czwarte duże zamówienie z Madrytui to w dość krótkim odstępie czasu.Pierwsze zamówienie firma EMT złożyła dwa lata temu na 82 Citaro NGT,który wówczas właśnie miał swoją światowa premierę. W następnym roku przewoźnikzamówił kolejnych 314 autobusów. Teraz dojdzie do to tego 276 szt. To razemoznacza, że w roku 2020 Madryt będzie miał w sumie 672 przyjaznych dlaśrodowiska autobusów Citaro NGT.

Gazowe MAXI

Najnowsze zamówienie obejmuje autobusy solo Mercedes-BenzCitaro NGT o długości 12 metrów z układem drzwi 2-2-0. Wszystkie wyposażone zostaną w silnik OM 936 GEuro 6. Jego moc wyjściowa i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1200 Nm pozwalaosiągnąć gazowym autobusom takie same właściwości jezdne, jak w pojazdach z silnikamiwysokoprężnymi.

Do tego dochodzi ekologia., Zdaniem Daimlera, w przypadku eksploatacjiCNG emisja CO2 jest nawet o 10 procent niższa niż w silniku diesla. A kiedyużywa się biogazu, autobus NGT jest prawie całkowicie neutralny pod względememisji CO2. Do tego dochodzi niższa emisja hałasu – średnio o 4 dB (A). Odpowiadato mniej więcej połowie subiektywnie odbieranego poziomu hałasu przezczłowieka.

Madrycki standard

Autobusy Citaro NGT przeznaczone dla EMT (Empresa Municipalde Transportes de Madrid) mają dobrze wyposażenie. Pasażerowie wchodzą doautobusu z przodu – przez drzwi otwierające się do środka, a wychodzą poprzez środkowedrzwi przesuwne z napędem elektrycznym. Tuta też znajduje się ręcznie odkładanarampa dla wózków inwalidzkich. Wewnątrz poręcze mają żółty kolor. Pasażerowiesiedzą na wyprofilowanych siedzeniach, a w pojeździe znajduje się pięćpodwójnych gniazd USB do ładowania swoich urządzeń przenośnych.

Osiem uchylnych okien oraz udoskonalony system klimatyzacji maporadzić sobie z gorącymi miesiącami w Madrycie. Kabina kierowcy ma oddzielnąklimatyzację. I co ważne – kierowca posiada też zamknięta kabinę kierowcy,oddzieloną od przedziału pasażerskiego. Prowadzący pilnuje,co dzieje się na pokładzie za pomocą kamer wideo.