Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

600 autobusów eCitaro w Europie. Mercedes chce skończyć z dieslem do 2039

infobus
04.05.2022 08:00

2 maja Daimler Buses ogłosił, że nie wejdzie w technologię silników spalinowych Euro 7 w autobusach miejskich i zapowiedział stopniową elektryfikację całej swojej gamy pojazdów.  

Dla miejskiej oferty Mercedesa oznacza to, że do 2030 r. jego oferta będzie składała się tylko z neutralnych pod względem emisji CO2 nowych autobusów, czyli serii eCitaro i eCitaro Range Externder. Do 2039 r. ta strategia obejmie wszystkie pozostałe pojazdy Daimler Buses, czyli nowe autobusy międzymiastowe i turystyczne.

Daimler deklaruje

Podczas spotkania w Mannheim Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses powiedział:

-„Jako wiodący światowy producent autobusów, nasza ambicja jest jasna: chcemy przyczynić się do walki ze zmianami klimatu i być motorem zmian w transporcie, które są niezbędne do osiągnięcia tego celu. Chcemy oferować lokalnie neutralne pod względem emisji CO2 układy napędowe dla każdego z naszych segmentów na naszych najważniejszych rynkach do 2030 r., a zatem zobowiązujemy się: najpóźniej od 2030 r. w segmencie autobusów miejskich w Europie będziemy oferować wyłącznie nowe pojazdy neutralne pod względem emisji CO2 i nie będziemy inwestować w technologię Euro VII”.

Będący na tym spotkaniu Volker Wissing, federalny minister ds. cyfryzacji i transportu dodał:

-„Aby osiągnąć nasze cele klimatyczne, potrzebujemy więcej pojazdów o zerowej emisji. Aktywnie wspieramy firmy transportu publicznego w dekarbonizacji ich flot i zapewnianiu im odpowiedniej infrastruktury. Przeznaczyliśmy na to łącznie 1,25 miliard euro. Nasz cel: do 2030 roku co drugi autobus miejski powinien być zelektryfikowany.”

Mercedes-Benz eCitaro G Range Extender

Poza miejskimi

W drodze do światowej elektryfikacji transportu pasażerskiego Daimler Buses planuje następujące kroki milowe:

  • autokary z napędem na ogniwa zasilane wodorem od końca tej dekady,
  • pierwszy w pełni elektryczny autobus międzymiastowy od 2025 roku,
  • począwszy od 2023 r. Daimler Buses wyposaży serię Mercedes-Benz eCitaro w wodorowe ogniwo paliwowe jako rozszerzenie zasięgu (Range Extender). W ten sposób e-busy osiągną zasięg do 400 km (autobusy solo)
  • od końca 2022 roku. Daimler Buses wprowadzi do eCitaro nową generację wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowe zwiększając pojemność ogniw o około 50 procent przy tej samej masie i przy gwaranci zasięgu około 280 kilometrów. Akumulatory będą używane zarówno w eCitaro, eCitaro Range Externder, jak i niedawno wprowadzonym na rynek całkowicie elektrycznym podwoziu eO500U dla Brazylii.

Generalnie zgodnie z dwutorową strategią swojej firmy macierzystej - Daimler Truck, także autobusowa dywizja Daimler Buses skoncentruje się zarówno na technologiach akumulatorowych, jak i wodorowych - ponieważ jest to jedyny sposób na oferowanie rozwiązań o zerowej emisji dostosowanych do różnorodnych potrzeb swoich klientów.

Na koniec spotkania Daimler Buses poinformował o najnowszych wynikach handlowych. W Europie sprzedano ponad 600 szt. eCitaro. W 2021 r. prawie co drugi w pełni elektryczny autobus miejski nowo sprzedawany w Niemczech miał logo w postaci trójramiennej gwiazdy. Do tego Daimler Buses napędza elektryfikację transportowych flot na całym świecie. W tym roku ruszy produkcja pierwszego w pełni elektrycznego podwozia autobusowego dla Ameryki Łacińskiej i Oceanii. Podwozie „eO500U” o zasięgu około 250 kilometrów będzie wytwarzane w zakładzie Sao Bernardo do Campo w Brazylii i jest w dużej mierze oparte na technologii eCitaro. O wadze projektu świadczy fakt, że Daimler już ma 100 zamówień na to podwozie z Brazylii. Dostawa pierwszych sztuk zaplanowana jest na okres od końca 2022 do początku 2023 roku.

Mercedes-Benz eCitaro i eCitaro G