6 używanych MAN-ów w Olsztynie. Z Oberhausen do MPK
Olsztyńskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odmładza flotę.Tym razem przewoźnik postawił na autobusy używane. Na życzenie spółki do Polskisprowadzono z Niemiec sześć autobusów MAN. To przegubowe Lion's City G A23 .
Pojazdy co prawda nie są fabrycznie nowe, ale zdecydowaniepoprawiające stan taboru olsztyńskiego MPK. Miejska spółka kupiła w formieleasingu sześć autobusów, które zostały wycofane z niemieckiego rynku. To sześć MAN-ów NG313 Lion's City G, które wcześniej użytkowały zakładykomunikacyne STOAG w Oberhausen.
„Co prawda pojazdy są 10-letnie, ale ich stan jest bardzo dobry” -informuje rzecznik MPK w Olsztynie, Cezary Stankiewicz. – „Specjaliści oceniają,że sprawują się jak pojazdy 4-5-letnie. Każdy z nich to koszt ok. 250 tys.złotych, a to oznacza, że cała transakcja jest równowartością jednego nowegoautobusu.”
Sprowadzone właśnie pojazdy zastąpią te najbardziej wysłużone -18-20-letnie, których koszt serwisowania jest już nieopłacalny. Zanim wyjadą wtrasę zostaną pomalowane w obowiązujący w Olsztynie schemat malowania orazwyposażone m.in. w tablice dostosowane do systemu ITS oraz dynamicznąinformację pasażerską. Ich debiut liniowy powinien nastąpić we wrześniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Olsztyńskie MPK ma już spore doświadczenie z autobusami kupowanymiz “drugiej ręki”. Liczby mówią same za siebie i przewoźnik najchętniej stawiałna używane MAN-y. Spółka użytkowała “lwy”, które wcześniej były eksploatowanem.in. w Berlinie, Oslo czy Wuppertalu.
„