Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

6 ofert na 10 podwrocławskich linii. W tym BP Tour i PKS Grodzisk!

infobus
28.01.2021 16:00

27 stycznia Wrocław otworzył oferty w przetargu na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin Czernica, Żórawina, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Kobierzyce.

W puli jest około 7 083 859 wozokilometrów. O podobnym zamówieniu - nowych wymogach Wrocławia m.in. w zakresie blokad alkoholowych czy Bocznego Asystenta (Sideguard Assist), o czym pisaliśmy TUTAJ. Spodziewamy się, że autobusy w ramach tego najnowszego kontraktu będą równie dobrze wyposażone.

10 linii

-„Jesteśmy w tracie przetargu na kolejnych 10 linii autobusowych. Szukamy operatora, który będzie kursował na liniach pomiędzy Wrocławiem, Kątami Wrocławskimi, Żórawiną czy Kobierzycami oraz na nowej linii łączącej Wrocław z Czernicą – informuje Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu we wrocławskim magistracie.

Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji – tj. zwiększenia wozokilometrów o maksymalnie 15%. Miasto przewiduje, że zamówienie będzie realizowane w okresie od 1 czerwca 2021 roku do 31 maja 2026 roku lub do wyczerpania kwoty odpowiadającej wartości umowy.

Naszym zdaniem przetarg na 5 lat jest wystarczający dla zapewnienia odpowiedniej konkurencji podczas otwarcia ofert i jednocześnie może być przykładem dla wielu miast, które organizują przetargi liniowe na rok lub krócej.

NIE TYLKO OBSŁUGA

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie następujących usług publicznego transportu zbiorowego:

  • przewozowych na strefowych liniach autobusowych (903, 907, 909, 913, 920, 927L, 927P, 933, 947) i normalnych liniach autobusowych (612),
  • dystrybucji biletów w imieniu i na rzecz zamawiającego na strefowych liniach autobusowych (w przypadku objęcia dystrybucji biletów na liniach strefowych systemem Urbancard Wrocławska Karta Miejska, wykonawca będzie zwolniony z tego obowiązku),
  • zorganizowania i wdrożenia automatycznego systemu rejestracji: punktualności kursowania i jakości usług przewozowych, pracy przewozowej, zliczania pasażerów, zasilania Repozytorium Danych ITS informacjami pochodzącymi z autobusów poprzez interfejs komunikacyjny.

Taborowe WYMAGANIA

Do realizacji zamówienia przewoźnik będzie musiał dysponować taborem o następujących parametrach:

  • autobusy podstawowe typu A – 5 sztuk – mają być wyprodukowane najwcześniej w 2013 roku i spełniać normę emisji spalin minimum EURO 6. Będą to konstrukcje o długości od 7,90 do 9,19 metrów, i powinny przewieźć minimum 55 pasażerów w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma odbywać się przez minimum jedną parę drzwi o szerokości 1000 mm oraz minimum jedną parę drzwi o szerokości 700 mm. Maksymalna wysokość podłogi we wszystkich drzwiach nie może przekroczyć 340 mm od podłoża,
  • 13 autobusów typu C – pojazdy nie mogą być starsze niż z 2013 roku. Powinny spełniać normę czystości spalin minimum EURO 6. Ich długość musi się zawierać w granicach od 10,66 m do 12,20 m, a wysokość to maksymalnie 3,10 m. Autobusy powinny zapewnić przejazd minimum 80 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Co najmniej 6 miejsc powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazdy powinny posiadać 3 pary drzwi,
  • 4 autobusy dodatkowe – w tym 3 typu C i jeden typu D (o długości od 12,21 m do 18,75 m, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 roku, spełniający normę emisji spalin minimum EURO 5).

Sześć ofert

28 stycznia poznaliśmy firmy, które chcą obsługiwać podwrocławskie linie. Jest kilku nowych graczy na dolnośląskim rynku, jak BP Tour czy PKS Grodzisk Maz. To pokazuje, że w ostatnim czasie prywatni operatorzy stali się bardzo dynamiczni i ekspansywni. Może już niedługo Polska będzie dla nich za mała? Zobaczymy.

Kwota  jaką  Wrocław zamierza  przeznaczyć  na  sfinansowanie  wynosi 58.021.126,52 zł , co daje poziom 8,19 zł za wzkm. Nieźle.

Czas na przegląd złożonych ofert:

  • BP TOUR zaproponował 62.452.343,31 i autobusy wg poniższych kryteriów 2) – 13 sztuk 3) – 5 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 13 sztuk 6) - 13 sztuk 7) –13 sztuk 8) -18 sztuk;
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. – 63.863.145,07 2) – 13 sztuk 3) – 0 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 13 sztuk 6) – 13 sztuk 7) – 13 sztuk 8) – 18 sztuk
  • Mobilis, Warszawa – 64.873.501,41 2) – 13 sztuk 3) – 5 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 13 sztuk 6) – 13 sztuk 7) – 13 sztuk 8) – 18 sztuk
  • Bus Marco Polo Wratislavia 1992 – 81.418.787,13 2) – 13 sztuk 3) – 5 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 13 sztuk 6) – 13 sztuk 7) – 13 sztuk 8) – 18 sztuk
  • DLA Wrocław – 55.945.683,78 2) – 13 sztuk 3) – 5 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 10 sztuk 6) – 10 sztuk 7) – 10 sztuk 8) – 18 sztuk
  • PKS Południe Świerklaniec – 56.720.103,44 2) – 13 sztuk 3) –5 sztuk 4) – 5 sztuk 5) – 13 sztuk 6) – 13 sztuk 7) – 13 sztuk 8) – 18 sztuk

WARUNKI PRZETARGU

Kryteria oceny ofert to:

1) cena (60%),

2) liczba autobusów podstawowych typu C o długości minimum 11,50 m (5%),

3) liczba autobusów podstawowych typu A z wysokością progu wejściowego max 325 mm w co najmniej jednych drzwiach i posiadających automatyczną skrzynię biegów (10%),

4) liczba autobusów podstawowych typu C wyprodukowanych w 2021 roku (10%),

5) wyposażenie autobusów podstawowych typu C wyprodukowanych w 2021 roku w system hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych oraz rowerzystów w tzw. „martwym polu” (10%),

6) liczba autobusów wyposażonych w możliwość zdalnego przesyłania danych dotyczących sprzedaży biletów z kas fiskalnych do systemu analizy danych we wszystkich autobusach obsługujących linie strefowe (5%).

Czas to wszystko policzyć, ale naszym zdaniem najbliżej zwycięstwa jest DLA Wrocław.